Database als basis voor website

Status
Niet open voor verdere reacties.

ebeekie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 apr 2006
Hoi,

Ik heb samen met anderen een website: www.competitie.nl
Een technische man van ons heeft deze gemaakt met joomla geloof en php.

Nu staat er een gigantische hoeveelheid informatie op deze site welke ik per pagina moet aanvullen. Dit is zo bewerkelijk dat het bijna onbegonnen werk wordt.

Nu vroeg ik me af of op een of andere manier een database kan worden gemaakt waarin al de gegevens worden geïmporteerd en centraal beheerd kunnen worden. Als ik dan iets in de database aanpas moeten op de webpagina's de gegevens worden gevuld.

Ook moet het mogelijk kunnen zijn hier uitslagen in te vullen zodat standen ook worden berekend, topscoorders worden bijgehouden, nieuwsitems kunnen worden gevuld etc etc?

Kan iemand mij een zetje in de goede richting geven. Als we iets zouden moeten aanschaffen geen probleem.

Kan iemand me vertellen waar ik moet kijken/beginnen?

Je website is gemaakt in Joomla, dus daar zit al een database achter. Ik zou je technische man vragen om je uit te leggen hoe Joomla werkt. Het is een heel goed systeem. Beheer van nieuws-items zit er standaard in, en er zijn veel extensies voor geschreven. Daar is vast wel iets bij dat bruikbaar is voor deze site: kijk eens op http://extensions.joomla.org/

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan