Database analyse in 1 overzicht maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

djpaulski

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2011
Berichten
51
Hallo,

Vanuit een database met klachten wil ik in 1 rapport zien hoeveel klachten van het zelfde soort zijn.

De specificaties worden vermeld dmv een waar/onwaar keuze.

Ik moet dus de hele database doorlopen en kijken of de specificatie van de klacht "waar" of "onwaar" is, en bij "waar" moet de teller met 1 worden opgeteld. Bij "onwaar" gebeurt er niets.

Wie kan mij opweg helpen?

BvD Paulski
 
Het klinkt alsof je door de tabellen aan het wandelen bent.... Da's (maar dat wist je al) niet de meest efficiënte manier om met een db te werken. Maak een query van je tabel, zet de knop Totalen aan en groepeer op he Ja/Nee veld, en gebruik voor je sleutelveld (mag ook het ja/nee veld zijn) de functie Aantal. Je krijgt dan twee rijen: één met het aantal Ja, en één met het aantal voor Nee.
 
Het klinkt alsof je door de tabellen aan het wandelen bent.... Da's (maar dat wist je al) niet de meest efficiënte manier om met een db te werken. Maak een query van je tabel, zet de knop Totalen aan en groepeer op he Ja/Nee veld, en gebruik voor je sleutelveld (mag ook het ja/nee veld zijn) de functie Aantal. Je krijgt dan twee rijen: één met het aantal Ja, en één met het aantal voor Nee.

Michel, bedankt voor je snelle reactie.
Het probleem is dat de gene die het gaan aflezen, niet in de tabellen gaan kijken voor de opties van de klachten zijn er meer als 10. Dus wil ik in 1 overzicht, rapport hebben staan de hoeveelheden van elke optie.

MvG Paulski
 
Het is ook absoluut niet de bedoeling dat je gebruikers in je tabellen laat kijken ;) Vandaar de tip om er een query van te maken. Op basis van queries kun je overigens makkelijk weer rapporten maken, als je e.e.a. nog wat fraaier wilt tonen. Met een voorbeeldje (liefst in 2003 format) kunnen we wat specifiekere tips geven; nu zijn het vrij ruime slagen in de lucht...
 
Ah, bijna goed.... Ik werk (zowel thuis als op werk) nog met 2003. Dus graag converteren!
 
Alleen het invulformulier en het rapport welke er bij zaten zijn nu verdwenen.

In het voorbeeld staan 4 opties van klachten deze wil ik in een rapport dus opgeteld hebben.

MvG Paulski
 

Bijlagen

  • voorbeeld1.zip
    18,7 KB · Weergaven: 18
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan