Database beschikbaar maken via Intranet

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarlyNL

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2007
Ik ben bezig met een digitaal materieelboek.
Nu willen ze deze beschikbaar hebben via het intranet.
Hoe kan ik dat aanpakken?
Ik heb gehoord dat er iets was met record locking?

Iemand die mij hiermee wil helpen?

Hoi,

Access en Intranet is lastig. Als je de pagina's via Access maakt moet de db op de webserver staan. Tevens denk ik dat je eea moet aan geven met trusted db's. Als de pagina's in dreamwaver / editplus zijn gemaakt dan heb je een connection string nodig (meestal met een odbc koppeling naar de db).

Al met al een lang duurende klus.

Zelf werk ik met MySQL als database en PHP als programeer taal. Zie mijn site zoals aan gegeven in mijn handtekening, deze taal gebruik ik ook bij: Website

Succes.

Dan moet ik eens even kijken hoe we dit gaan oplossen.
Het liefst wou ik het ook met php en MySQL doen maar dat wouden ze niet...
Helaas...
Misschien dat andere nog iedeen hebben hoe dit op te lossen...

Hoi MarlyNL,

Voor het rapporteren van investeringen gebruikten we tot eind vorig jaar een Access applicatie, voldeed prima. Nadeel was echter dat er iedere maand gegevens over en weer gestuurd en geladen moesten worden om de databases op centraal en lokaal ( 20 stuks ) niveau qua gegevens uniform te houden.
Vandaar dat ik vorig jaar een ASP applicatie op het intranet heb gebouwd, waarvoor ik de hierboven genoemde Access applicatie als database gebruik.

Het opzetten van de database verbinding met ASP was zo voor elkaar, met behulp van een .udl-bestand maak je de verbinding tussen de .mdb en ASP. Vanzelfsprekend moet die .mdb op de server staan maar dat moet een mySql database ook.

Erik

Verbinding tussen asp en mdb hoeft niet perse met .udl bestandje. Dit kan ook gewoon door middel van simpele asp statement. Je kunt daarna gewoon bewerkingen op de database doen (update, select delete ed.)

Mocht je interesse hebben, meld het dan maar ik kan je altijd stukje code geven!;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan