• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Database bewerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

janemmers

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2001
Ik ben in het bezit van een database die niet constitent is. Op dit moment kan de database niet verandert worden. Ik krijg een Excel export bestand waarin sommige personen wel 3 keer voorkomen met diverse functies.
De bedoeling is dat ik deze 3 personen met hun functies samenvoeg in 1 regel.
De vraag is dus: Kan mijn vraag beantwoord worden (eventueel met hulpkolommen). In kolom b worden het aantal keren weergegeven dat de persoon in de database voorkomt.

Ik heb een voorbeeld bestandje bijgevoegd

Bijlagen

Ik ben in het bezit van een database die niet constitent is. Op dit moment kan de database niet verandert worden. Ik krijg een Excel export bestand waarin sommige personen wel 3 keer voorkomen met diverse functies.
De bedoeling is dat ik deze 3 personen met hun functies samenvoeg in 1 regel.
De vraag is dus: Kan mijn vraag beantwoord worden (eventueel met hulpkolommen). In kolom b worden het aantal keren weergegeven dat de persoon in de database voorkomt.

Ik heb een voorbeeld bestandje bijgevoegd

Dit is alvast de persoon bij elkaar

Bijlagen

Hallo Jan,

Volgens mij heb ik die vraag al grotendeels beantwoord in http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=499545, en dan reactie nr 11.

Maar omdat ik een goede bui ben hier nogmaals die suggestie, ditmaal voor jouw bestandje.

Mocht je nog meer uitleg/hulp willen, dan hoor ik het graag.

PS Ik stel voor dat je die andere vraag van je de status opgelost geeft, omdat het gaat over hetzelfde onderwerp.

Bijlagen

Hallo Plagvreugd

Bedankt voor je reactie. Volgens mij ziet het er goed uit. Ik zal komende week het een en ander gaan inpassen in het werkelijke importbestand. Fijn dat je nog eventuele vragen wil beantwoorden.

Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan