Database connectie Dreamweaver

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stijrekes

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2011
Hallo Iedereen,

Ik heb thuis een ubuntu server 12.04 draaien met Apache, php, mysql en vsftpd. Hierop staat een website waaraan ik aan het werken ben. Ik werk op mijn macbook via dreamweaver en kan perfect mijn files raadplegen via ftp. Echter als ik mijn database wil raadplegen via het database paneel in dreamweaver krijg ik steeds een error: "an unidentified error has occurred". Mijn webserver staat ingesteld als remote, testing server en het server model ingesteld op php Mysql.

Iemand een idee waaraan dit kan liggen? via de tool phpmyadmin kan ik perfect in loggen op mijn sql server.

hieronder staan enkele printscreens:

Alvast bedankt

1.png
3.png
4.png
2.png

Uh.. je probeert te verbinden met de mysql server op localhost, maar.... de mysql server staat niet op de macbook ("localhost") maar op de ubuntu server.
Oftewel: Vul het ip-adres van de ubuntu server in en probeer het opnieuw.

Tijs.

Volgens wat ik gelezen heb op de adobe website moet je localhost gebruiken als php en mysql op de zelfde server draaien. Ik heb ook al geprobeerd met het ip adres van de server maar dit lukte ook niet.

http://helpx.adobe.com/dreamweaver/kb/connect-mysql-database-dreamweaver.html

5.png

Toch bedankt voor de snelle reactie.
Uh.. je probeert te verbinden met de mysql server op localhost, maar.... de mysql server staat niet op de macbook ("localhost") maar op de ubuntu server.
Oftewel: Vul het ip-adres van de ubuntu server in en probeer het opnieuw.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan