Database connectie mobile phone

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tjellekes

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2010
Beste!

Ik ben nieuw voor het programmere van mobile apps. Ik maak gebruik van een cross-platform development platform. Dit is aan de hand van JavaScript.

Nu weet ik ten eerste niet waar ik de vraag moet posten "Hoe kan ik het beste locale data opslagen.. Met XML of met een .db bestand?". Weet iemand waar deze vraag terecht kan?

Nu dat terzijde, weet er iemand hoe je een database connectie maakt met JavaScript? naar een XML bestand dan wel te verstaan?

Greets,
Tjekkles

Eh, okay, maarum... Je weet dat Javascript een client-side script is? Het kan in principe geen connecties maken naar dingen buiten de pagina*.

Ik maak gebruik van een cross-platform development platform. Dit is aan de hand van JavaScript.
Welk dan precies? Wel handig om te weten.
Nu weet ik ten eerste niet waar ik de vraag moet posten "Hoe kan ik het beste locale data opslagen.. Met XML of met een .db bestand?". Weet iemand waar deze vraag terecht kan?
Je bedoelt dat je Javascript data moet opslaan? Well, zoals ik eerder zei, dat 'kan' niet. Maar mischien wel dmv. je dev-platform.
Nu dat terzijde, weet er iemand hoe je een database connectie maakt met JavaScript? naar een XML bestand dan wel te verstaan?
Je kan met Javascript een xml file lezen, en dan doorlopen, net zoals de DOM. hier staat wat uitleg.

:thumb:

* met de nieuwere sockets wel... en natuurlijk xhttp requests, maargoed. Ik weet niet of dit wel is wat je zoekt.

Laatst bewerkt:
Het is eerder de bedoeling om eenmalig een soort database lokaal te maken (ofwel met internetconnectie, ofwel wanneer je de app installeerd).

Het was dus eerder een vraag hoe je het best kon doen.. XML of ook met een soort 'database'.
Ik heb iets gezien van SQLite. Zijn er zo nog enige mogelijkheden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan