Database exclusief gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

janemmers

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2001
Ik gebruik op een netwerk een accessdatabase. Bij opties heb ik deze database op exclusief gebruik gezet.

Toch kunnen meerdere de database openen (zie bijlage voor de melding die gegenereerd wordt)
Weet iemand hoe voorkomen kan worden dat de database door andere in gebruik wordt genomen

Bijlagen

• Naamloos.png
    Naamloos.png
    13,9 KB · Weergaven: 88
Ik kan het niet goed reproduceren; wellicht komt je probleem doordat je de instellingen hebt aangepast nadat een andere gebruiker al Access open had staan zonder de instelling op <Exlusief>. Als ik de volgorde wél goed uitvoer (eerst Exclusief> aanzetten en dan een tweede db openen) krijg ik de melding niet.

Ik begrijp jouw antwoord. Ik kan het ook niet reproduceren. De database is bij de opties van Access op exclusief gezet. Meestal gaat dit ook goed dwz als de database in gebruik is is deze niet te openen door een andere gebruiker. Een enkele keer kan hij toch als gedeeld geopend worden (zie het eerder plaatje in de bijlage) Voor mij is dit ook een raadsel. Heeft het mogelijk iets te maken met het citrix netwerk??

Het heeft meer te maken met de manier waarop gebruikers Access gebruiken. Als elke gebruiker zijn eigen Access versie heeft, en de instellingen zijn niet identiek (d.w.z. de ene gebruiker heeft Exclusief openen ingesteld en de ander niet) dan krijg je volgens mij dit probleem. Met name dus als de andere gebruiker Access geopend heeft en later de db opent die door jou dan als Exclusief is geopend. Omdat de andere gebruiker niet met Exclusief werkt, krijgt hij/zij de boodschap. De enige oplossing zou dan kunnen zijn bij iedereen dezelfde Access instellingen uitrollen.

Mag ik even hierop inbreken, waarom zou je een database op Exclusief openen willen zetten om andere gebruikers te beletten je DB te openen? Je kunt je DB toch eenvoudiger in een map zetten die je via de Citrix instellingen enkel maar bereikbaar maakt voor jouw? Of als je je DB wilt delen in een map met meerdere gebruikers maak je toch gewoon een inlogsysteem op je DB met gekende gebruikers met hun eigen wachtwoord en zo meer; dan kun je ook loggen wie er je DB opende en wanneer, etc....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan