Database Financiele rapportage

Status
Niet open voor verdere reacties.

Michiel Soede

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 jan 2011
Hoi,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende Access vraagstuk. Ik heb een financiele maandrapportage die ik in een Access database wil beheren. In de rapportage die ik van bijvoorbeeld de maand januari in plak is zijn een aantal lijnen opgenomen met bedragen die in de maand erna terug moeten komen maar dan als negatieve bedragen.

Bijvoorbeeld de volgende regel plak ik vanuit de rapportage in het access bestand:

Jan10 / EUR 43 / Omschrijving

en die dient in Feb automatisch terug te komen als:

Feb10 / EUR -43 / Omschrijving

Daarnaast plak ik ook weer de rapportage van februari erin.

Het terugdraaien van een deel van de lijnen uit januari is onderdeel van de rapportage in februari.

Ik hoop dat de casus een beetje duidelijk is, maar het probleem komt er in zoverre op neer dat ik 1 lijn tweemaal wil gebruiken, ook in de maand erna.

Gr Michiel

Ik snap het gebruik van het woord lijn niet helemaal, maar ik ga er maar van uit dat je records bedoelt. Ook het gebruik van het woord rapportage is een beetje verwarrend, want normaal gesproken heb je het dan over een Access rapport, maar ik vermoed dat je precies het omgekeerde bedoelt: ergens (waar?) haal je gegevens uit, en die plak je (waarom plakken?) in een nieuw record in een tabel. En dat proces wil je zodanig automatiseren dat je de gegevens plakt voor de komende maand. Of zoiets?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan