Database gebruiken met .NET

Status
Niet open voor verdere reacties.

kartingfreak

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2006
yo,

Ik zit met een probleem. Ik ben met een project bezig "Sun Parks" en ik wil daar bvb de gegevens van de huurder in opnemen.
Ik heb een tabel in een database van MS Access waarin alle gemeentes + postcodes van België zijn.
Nu wil ik dat als ik een postcode invul in het formulier (in .net) dat de gemeente automatisch wordt ingevuld in een ander textvak...
En hoe kank ik als ik bvb druk op een knop "Huren" ervoor zorgen dat alle ingevoerde gegevens wordt opgeslagen in een database van Acces
Hoe ga ik hiervoor te werk?

mvg
Kevin

P.S.: Ik heb dus 2 verschillende tekstvakken txtPostcode en txtGemeente en als ik bvb in txtPostcode invul "1731" zou ik graag willen hebben dat in txtGemeente "Zellik" komt te staan.

Je zou het moet een sql-query op kunnen vragen uit de database.

voorbeeldje zoals het ongeveer zou kunnen zijn.
Code:
txtGemeente.Text = {
select gemeente
from gemeentetable
where gemeentetable.postcode = postcodeVariabele};

Welke programmeertaal gebruik je precies?

Laatst bewerkt:
jah, eum....

Het programma dat ik gebruik is Microsoft Visual Basic 2005 Express Edition of .Net in mijn jaren op het school. Maar ik ga is vlug u stukje code proberen :)
Het werkt dus niet :S Ik heb een foutmelding bij die "Select" hij zegt dan "Expression expected".
Ik heb wel in mijn Access bestandje een formulier gemaakt met hetgeen wat moet gebeuren en dat werkt prima...Alleen dat de gebruiker moet kiezen in een combobox en dat is niet zo interessant xD

Ik zit hier al heel de namiddag te zoeken naar het werkend stukje code met nog gn resultaat =(

Kevin

Laatst bewerkt:
Het was een voorbeeld van wat het kon zijn.
Omdat elke programmeercode andere syntax heeft zal het bij elke anders zijn.

Uitleg over VB.net icm sql queries kan je hier (is wel een engelse site).

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan