• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Database gegevens in ander werkblad plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

malibuman

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2011
Beste mensen,

Ik heb een database (tabel) aangemaakt in excel en opgeslagen als een apart bestand. (klanten)
Nu wil ik deze klanten makkelijk selecteren in een ander excel bestand. Ook als ik de klant selecteer, deze automatisch de adres gegevens in de cellen ernaast plaats.
Iemand een idee hoe ik dit kan realiseren?

Het database bestand moet aan meerder excelbestanden gekoppeld gaan worden.

Ik ben namelijk een cursus administratie aan het maken,

Heb al iets gevonden

=VERT.ZOEKEN(B8;Blad1!$A$2:$J$41;5;0)

Blad 1 gekoppeld met de database

Ik krijg nu alleen bij de ingevulde formules #n/b

Iemand een iedee dit weg te krijgen?

Laatst bewerkt:
Je moet dan ook vermelden in je formule dat de database zich in een external bestand bevindt.

Ja sorry rudi.

klopt database is een extern bestand wat in meerdere cursussen gebruikt moet worden.
excuses voor de onduidelijkheid

lars

Het antwoord van Rudi heb je niet goed gelezen (of begrepen?)
Je moet dan ook vermelden in je formule dat de database zich in een external bestand bevindt.

bv.
Code:
=VERT.ZOEKEN(B8;'[Klanten.xlsx]Blad1'!$A$2:$J$41;5;0)

gegevens uit database halen

Beste Rudi & Willem,

Klopt dat ik het niet goed gelezen heb, ff snel tussendoor op mijn mobiele telefoon.
Had ook een ander topic aangemaakt met vertikaal zoeken en kwam al een aardig eindje verder hiermee.

In de bijlage de bestanden waar het om gaat, ik wil namelijk de vaste klant gegevens gemakkelijk (per cursus) kunnen selecteren in het tab basis.
Nu koppel ik eerts tab: klanten aan het bestand: Dbase klanten. Vandaar koppel ik deze gegevens in het tab: basis (kolom B) met een keuzelijst.
Hoe kan dit handiger? Bv tab: basis rechtstreeks koppelen aan bestand Dbase klanten.
En ook naarmate de lijst langer wordt, wordt deze onoverzichtelijk, is er bv een oplossing om in cel B2 te zoeken naar de klant, deze selecteren en dat dan automatisch de rest ingevuld wordt.

Ik hoor het graag als iemand een tip/oplossing heeft

Lars Jansen

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan