Database gegevens saven

Status
Niet open voor verdere reacties.

old Hippy

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2008
Hallo allemaal

Gemaakt VB2008 en een VB2008 Database
Mijn programma is klaar.
Uitvoer programma gemaakt en op een pc geïnstalleerd.
Werkt goed.
Maar nu wil ik in de database bv. een query aanpassen geen probleem zij het dat de reeds ingevoerde gegevens verloren gaan na de update en de database leeg is.

Dus op het moment dat er in de database iets word gewijzigd zijn de reets ingevoerde gegeven verdwenen.
Kan ik de gegevens op de een of andere manier eerst saven en daarna weer terug zetten in de vernieuwde Database?????
Of moet ik hier bij opeen andere manier tewerk gaan zo dat de gegeven niet verloren gaan.
Zo dat al het invoer werk niet verloren gaat. mischien naar eenbestand exporteren en dan weer inporteren of iets in die richting.
kan iemand mij hier mee verder helpen???

Stop je die gegevens wel in de database en niet alleen maar in je datagridview?

SQL = INSERT INTO tablenaam (kolom1, kolom2, kolom3,...) VALUES (waarde1, waarde2, waarde3,...)

Beste Pizara

Ik dacht het wel mijn insert ziet er zo uit.
maar alsik ook maar iets in de database verander ben ik de gegevens kwijt.
in het programma kan ik wel wat wijzigen dan gebeurt dit niet zolang ik de database maar niet aanpas.
Code:
NSERT INTO Artikelen
                         (CategorieID, Artikelnummer, Inkoopaantal, Inkoopprijs, Besteleenheid, Fotonummer, Omschrijving, Voorraad)
VALUES        (@CategorieID,@Artikelnummer,@Inkoopaantal,@Inkoopprijs,@Besteleenheid,@Fotonummer,@Omschrijving,@Voorraad)

is het mogelijk dat ik alleen mijn dataset vul maar niet de database ?????

De opbouw van mijn database
Artikelbeheer.mdf en deze bestaat uit een tabel Artikelen, Categorie, Orders, Balans
hier uit zijn div. datasets gemaakt. voor de div form's.
elke dataset heeft een delete update insert en select comando.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan