• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Database gekoppeld aan rooster

Status
Niet open voor verdere reacties.

okijoki

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2001
Ik vind het soms moeilijk uit te leggen, maar ik probeer het:

Ik heb een gekopieerde Excel sheet van een rooster van een bedrijf. Daaraan zit een database gekoppeld (in te zien door een tabblad onder aan de sheet). Dat bedrijf had 15 werknemers. Wij hebben er meer.
Wanneer ik in het rooster op een naam klik, komt er een pijltje te staan, die ik kan aanklikken, waardoor de andere namen zichtbaar worden, zodat er een andere geselecteerd kan worden.

Tot zover werkt het perfect. Nu heb ik het volgende probleem. Wanneer ik de database vul met meerdere namen, gaat de te selecteren lijst niet verder dan 15.

Waar kan ik dat veranderen??

Ik hoop dat dit duidelijk is..... :( ;)

Min of meer, maar een bestandje zou al heel wat meer zeggen... Indien mogelijk natuurlijk.

Ik wil hem wel uploaden, maar hij is 200 kb (gezipt). Dat pikt hij niet. Ik wil hem wel mailen, maar heb geen adres.....

Nog eens proberen.

Dat is gelukt. Wanneer het jullie lukt, ook graag de uitleg erbij. Dan kan ik er iets van leren!

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dit kan je veranderen mbv de validatie van de cel.
Selecteer je cel waar je de rij wil veranderen.
Ga naar Data / valideren
Nu zie je onder in bij: Bron de rij welke wordt weergegeven in je lijst (=$AR4:$BF4)
Verander de laaste notatie in de cel die jij als laaste in je lijst wilt hebben.

Nadeel is dat je nu alle cellen met deze validatie moet veranderen :(

Er is volgens mij ook een methode met een dynamische lijst maar hier moet ik zelf ook voor gaan zoeken.
Vreemd trouwens hoe je je namen moet invullen? hoeven deze niet voor iedere cel gelijk te zijn?

Succes.

Groet,
Ferenc

ps. ben zelf niet zo een validatie wizard.

Laatst bewerkt:
Dit kan je veranderen mbv de validatie van de cel.
Selecteer je cel waar je de rij wil veranderen.
Ga naar Data / valideren
Nu zie je onder in bij: Bron de rij welke wordt weergegeven in je lijst (=$AR4:$BF4)
Verander de laaste notatie in de cel die jij als laaste in je lijst wilt hebben.

Nadeel is dat je nu alle cellen met deze validatie moet veranderen :(

Er is volgens mij ook een methode met een dynamische lijst maar hier moet ik zelf ook voor gaan zoeken.
Vreemd trouwens hoe je je namen moet invullen? hoeven deze niet voor iedere cel gelijk te zijn?

Succes.

Groet,
Ferenc

ps. ben zelf niet zo een validatie wizard.

De namen hoeveninderdaad niet voor elke cel gelijk te zijn. Dat komt omdat er verschillende functie's zijn.

Ik ben nu niet op mijn werk. Maandag ga ik kijken of ik het inderdaad kan verandern.

Bedankt voor je antwoord!

Als het maandag NIET lukt kom je maar op terug.
Weet wel een manier om het op te lossen. Heb nu echter geen tijd. Moet ineens dringend weg

Groetjes Notaris

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan