Database in acces

Status
Niet open voor verdere reacties.

jordi1978

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 apr 2015
Beste,

Ik loop tegen een aantal dingen aan in mijn database, gewoon omdat ik deze niet ken en daardoor niet snap. Het volgende is er aan de hand. Ik ben net voor mezelf begonnen en heb diverse programma's getest en de voldoen niet aan wat ik zoek. Ik ben een zzp en heb niet veel nodig en heb in mijn hoofd precies wat ik wil.

Nou ben ik reeds begonnen in acces met het maken van diverse tabellen en formulieren. Er zijn nog geen relaties en/of qeurys aangemaakt ( hoop dat ik het goed zeg ).

Het programma moet het volgende kunnen doen, wat ik lees op google.nl is dat het redelijk standaard werk is voor de expert of vergevorderde op het gebied van acces.

-Startscherm met keuze knoppen
-Klantbestand
- Leveranciersbestand
- Offerte maken aan de de hand van artikelbestand en deze calculatie exporteren naar een standaard word document wat de offerte word.
- Factuur maken aan de hand van een offerte of het artikel bestand.
- Bij de klanten kan je een meetbon uitprinten en wanneer de offerte akkoord is een werkbon en een bestelbon voor de leverancier.

Uiteraard hoeft de persoon die mij hiermee wilt helpen het niet voor niks te doen, en omdat ik echt wel bezef dat het best wel wat werk is, zat ik te denken aan een leuke dinerbon voor 2 personen.

ik hoor graag van jullie.

groet,

Jordi

Wat je omschrijft is inderdaad redelijk standaard, maar in de wereld van databases blijkt iets maar hoogst zelden aan de term 'standaard' te voldoen. Er is altijd wel iets dat de ene database onderscheidt van de andere. Dat maakt databases ook zo leuk :). Je bent zo te lezen voortvarend van start gegaan, maar in mijn ogen iets te enthousiast.
Nou ben ik reeds begonnen in acces met het maken van diverse tabellen en formulieren. Er zijn nog geen relaties en/of qeurys aangemaakt ( hoop dat ik het goed zeg ).