• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Database in excel van word documenten

• Onderwerp starter Onderwerp starter joad
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

joad

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2007
Is het mogelijk om een soort database aan te leggen in excel van Word documenten. Die Word documenten zijn op vaste manier opgebouwd. Naam: enter, Voornaam: enter, Geboorteplaats: enter, ... Dus dat ik documenten inlaad en zo kan sorteren op Naam en Voornaam. Iemand hier een idee van.

Hoi,

Je stelt de vraag twee keer .... werkt verwarrend voor degene die jou een geschikt antwoord kan geven :o

Maar toch:
Krijg de indruk dat je 'andersom' werkt.

De gegevens voor je documenten, zoals naam, plaats, achternaam, geboorteplaats e.d. haal je meestal uit een database. Maakt niet uit of die nu in Excel, in Acces of zelfs in een tabel in Word is aangemaakt.

Als je in Excel een database hebt met de genoemde gegevens, kan je daar ook een z.g. hyperlink naar het document van de betreffende persoon aan toe kunnen voegen en .... klaar ben je!

Gaat het om veel documenten die je op dit moment hebt?

Heb niks in excel. Alles staat in Word documenten, momenteel nog niet in een tabel. Maar dit is rap gedaan. En ik heb een 40-tal documenten.

Hoi,

Dus maak in Excel een werkblad aan met de volgende kolomtitels:

A: Document (hierin komt de hyperlink naar elk document)
B: Naam
C: Voornaam
D: Geboorteplaats
etc. ......

Zorg dat de betreffende documenten die je wilt 'koppelen' in één map staan.
Maak in je werkblad onder de kolom 'Document' een hyperlink naar elk betreffende document ....
En je kunt in Excel sorteren, filteren, zoeken etc. in deze database en vervolgens op de hyperlink naar je gevonden document klikken.

Laatst bewerkt:
Dan moet ik wel Naam, Voornaam, Geboorteplaats, ... manueel allemaal ingeven. Ik zou graag hebben dat dit allemaal automatisch gebeurd.

Nou ja, je zegt zelf 'dat is rap gedaan' .... !?!?!?

Je snapt het niet: tot nu toe heb je gewoon 'verkeerd om' gewerkt.
Beter ten halve gekeerd ..... zou ik zeggen.

Dus ja: je moet die gegevens inderdaad handmatig in een werkblad in excel invoeren, want bij mijn weten kan je niet in één keer gegevens uit 40 afzonderlijke documenten in één keer naar een tabel in Word, of een werkblad in Excel converteren

Na die actie kan je hem met oneindig veel nieuwe gegevens uitbreiden en met een samenvoegactie deze gegevens gebruiken in je Word-documenten.
... dat scheelt

Laatst bewerkt:
Ik bedoelde in een tabel in Word zetten. Blijkbaar is wat ik voor ogen had niet mogelijk: Automatisch bepaalden zinnen (velden) linken naar excel.

Zoiets kan wel, maar dan heb je VBA nodig, Visual Basic For Applications. Je moet vanuit Excel kunnen aansturen dat je doorheen de Word bestanden een lus maakt. En dan voor elk bestand de nodige code hebben om de gegevens over te zetten. Je moet dus maw kunnen programmeren in Word en Excel. In Excel lukt mij dat doorgaans redelijk aardig :) maar in Word heb ik nog nooit geprogrammeerd. Ik kan dus niet helpen hier.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan