Database in programma zelf maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

programmeurtje

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2011
Hallo allemaal,

Ik zou met visual basic graag een programmatje maken dat als je bij textbox1.text je naam intypt die deze opslaat in het programma zelf en niet in een tekstbestand. Is dat mogelijk??

Gr. Programmeurtje

Wow ik ben nog maar een member he. Iemand die er misschien een uitleg bijheeft?? Maar toch bedankt ;)

Heeft niet met kritiek te maken wat ik net aangaf. Gezien je titel "Member" is ben je over het algemeen redelijk nieuw op het forum. Ik geef je daarom uitleg waar de titel voor staat. Kennelijk is dat niet gewenst.:confused:.

Laatst bewerkt:
Je kan een Access bestand of zelf een Excel bestand maken
Beste zou Access zijn, aangezien die ook als database programma bedoelt is.

Als je daarmee niet uitkomt, kan je een txt gebruiken

Maar dan wordt-ie niet opgeslagen.

@programmeurtje: Waarom wil je geen txt'tje gebruiken?

Kun je hier ook nog even op mijn laatste post reageren: http://www.helpmij.nl/forum/showthr...basic-openen?p=4268485&highlight=#post4268485
Ik ben nog steeds benieuwd hoe je aan die explorer-control kwam.

[offtopic] crash had wel een punt hoor ;).
Daar hoef je heus niet boos om te worden.[/offtopic]

Objecten kan je gewoon wegschrijven in file met (System.IO.StreamWriter.)

Hier vindt je er uitleg over met een naw class

Je kan een Access bestand of zelf een Excel bestand maken
Beste zou Access zijn, aangezien die ook als database programma bedoelt is.

Als je daarmee niet uitkomt, kan je een txt gebruiken

Je kan altijd een referentie geven naar ado.net ( deze maakt de koppeling voor je).
voorbeeld

Dat snap ik :P

Alleen de TS wilde het niet opslaan, toch?
En dan denk ik dat dit handiger is: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/633161-Configuratiebestanden-VB.NET

Dan wordt erg lastig. Ik neem aan dat ts na het afsluiten van de proggrammatje ook de data wil inzien. Hierdoor heb je een opslag mechanisme nodig. Objecten ,textbestanden , database etc. (wat veel vroeger gebeurde is dat ben het op de dbbase opsloeg / lokale database van Windows zelf). Je kan het ook in de app-roaming data(appdata) hiervoor gebruiken.

mocht het bovenstaande niet het geval zijn. Zou ik voor objecten te gaan. Let er wel op eenmaal een object op null gezet krijg je niet de data terug

Code:
Imports System.Environment.
GetFolderPath(SpecialFolder.ApplicationData)

@mighty84: Wat wordt erg lastig en waarom? :confused:

@mighty84: Wat wordt erg lastig en waarom? :confused:

zonder opslag mechanisme wordt het lastig op data nogmaals op te halen naar het sluiten van de applicatie.

De gegevens moeten ergens vandaan komen. Het maakt niet uit of ze uit geheugen tekstbestanden of database komen alles word intern om gezet naar objecten. De applicatie realiseert dit voor je. Als de applicatie nooit uitzet(dus ook niet opnieuw opstart) is er een mogelijkheid dit allemaal in het geheugen te laten mee draaien. Maar het is erg riskant.

Een ini bestand is niet meer dan een xml in txt bestand.

Zonder opslagmechanisme is het inderdaad lastig, dat zei ik dus ook al tegen de TS.

Maar een .INI is in mijn ogen vergelijkbaar met een .TXT bestand (op deze manier gebruikt).
Die INI-class zet de info uit de INI om naar objecten.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan