Beste groep,
via een selectiequerie kan je het aantal tabellen, rapporten, formulieren, queries, modules, etc.... in een MS Access DB eenvoudig ophalen maar graag had ik daar ook de grootte (in procenten of Kb) die dit bv een tabel in beslag neem van de totale grootte van de DB erin gekregen. En dan nog een vraagje het totaal aantal queries bij ons bewonersdossier klopt aan geen kanten (ik krijg er 1886 terwijl het eigenlijke querieonderdeel in het navigatievenster er maar een paar honder heeft), worden hierbij VBA, rapport en formulier queries meegteld?
Gebruikte selectie sql
Klein voorbeeld bijgevoegd en wie er iets wil aan toe voegen of veranderen graag
via een selectiequerie kan je het aantal tabellen, rapporten, formulieren, queries, modules, etc.... in een MS Access DB eenvoudig ophalen maar graag had ik daar ook de grootte (in procenten of Kb) die dit bv een tabel in beslag neem van de totale grootte van de DB erin gekregen. En dan nog een vraagje het totaal aantal queries bij ons bewonersdossier klopt aan geen kanten (ik krijg er 1886 terwijl het eigenlijke querieonderdeel in het navigatievenster er maar een paar honder heeft), worden hierbij VBA, rapport en formulier queries meegteld?
Gebruikte selectie sql
Code:
SELECT IIf([Type]=5,"Queries (+VBA Queries)",IIf([type]=1,"Lokale Tabellen (+verborgen)",IIf([type]=4,"Systeem Tabellen",IIf([Type]=6,"Gelinkte Tabellen",IIf([Type]=-32768,"Formulieren (+ Subs)",IIf([Type]=-32764,"Rapporten (+ Subs)",IIf([Type]=-32761,"Modules",IIf([Type]=-32766,"Macros")))))))) AS [DB Items], Count([DB Items]) AS Totaal
FROM MSysObjects
WHERE (((MSysObjects.Type) In (5,1,4,-32768,6,-32764,-32761,-32766)))
GROUP BY IIf([Type]=5,"Queries (+VBA Queries)",IIf([type]=1,"Lokale Tabellen (+verborgen)",IIf([type]=4,"Systeem Tabellen",IIf([Type]=6,"Gelinkte Tabellen",IIf([Type]=-32768,"Formulieren (+ Subs)",IIf([Type]=-32764,"Rapporten (+ Subs)",IIf([Type]=-32761,"Modules",IIf([Type]=-32766,"Macros"))))))));