database inloggen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Karin2000

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2000
Ik heb op mijn site een nieuw forum geinstalleerd (phpBB) en deze werkt prima. Ik heb een nieuw forum moeten installeren omdat het oude forum (Invision) niet goed werkte. Het oude forum en de database is een paar jaar geleden door iemand anders geinstalleerd.

Ik wilde mijn oude forum verwijderen, en zonder na te denken, heb ik alle bestanden in mijn FTP programme verwijderd. Nadat ik dit gedaan had bedacht ik me ineens dat ik nu wel het forum zelf heb verwijderd, maar niet de inhoud en alle posts. Dus nu heb ik (denk ik) zo'n 100.000 posts in mijn database staan en kan ze niet verwijderen omdat het hele forum is verwijderd.

Is er een manier om in te loggen in de database? Ik heb wel alle gegevens, zoals het wachtwoord, etc. maar heb geen idee waar ik de database (MySQL) kan zien. Is het mogelijk om dingen te verwijderen uit de database en is dat te doen door iemand die er weinig of geen verstand van heeft? Kun je je database ergens bekijken/is er een programma wat je kunt downloaden?

Bedankt alvast!

Geplaatst door Karin2000
Is er een manier om in te loggen in de database? Ik heb wel alle gegevens, zoals het wachtwoord, etc. maar heb geen idee waar ik de database (MySQL) kan zien. Is het mogelijk om dingen te verwijderen uit de database en is dat te doen door iemand die er weinig of geen verstand van heeft? Kun je je database ergens bekijken/is er een programma wat je kunt downloaden?
Ja, er zijn speciale scripts voor geschreven om je database te beheren, zoals phpMyAdmin of mijn eigen creatie SQL Admin. De meeste webhosters leveren phpMyAdmin, deze kun je hoogst waarschijnlijk vinden bij je controle paneel :)
Of iemand met weinig verstand van zaken het lukt om de database te legen weet ik zo niet, het is niet moeilijk ofzo, maar je moet wel weten wat wat is enzo ...

Een snelle beschrijving hoe je een tabel kan legen:
Inloggen > Links de database selecteren > Rechts op 'Legen' klikken, bij de bevestiging op 'OK' klikken.

Bedankt voor je antwoord! Ik ben blij dat het mogelijk is...

Ik weet niet wat je bedoelt met controle paneel. Bedoel je het controle paneel in het forum, of ergens anders? Ik heb geen idee hoe ik phpmyadmin moet openen. Ik heb op een aantal help-sites gekeken en daar stond dat ik phpmyadmin kan openen via mijn webbrowser, maar wat typ je dan in?

Geplaatst door Karin2000
Ik weet niet wat je bedoelt met controle paneel. Bedoel je het controle paneel in het forum, of ergens anders? Ik heb geen idee hoe ik phpmyadmin moet openen. Ik heb op een aantal help-sites gekeken en daar stond dat ik phpmyadmin kan openen via mijn webbrowser, maar wat typ je dan in?
Het controle paneel dat bij je hostingpakket geleverd wordt ;)
Elke fatsoenlijke host heeft een controle paneel (cPanel, Plek, Ensim) zodat jij jouw domein kan beheren. Bij dit controle paneel wordt ook phpMyAdmin geleverd.
Als je geen controle paneel hebt of phpMyAdmin wordt er niet bij geleverd, dan moet je phpMyAdmin downloaden en uploaden op je server. Vervolgens kun je via je browser naar de plek gaan waar je phpMyAdmin geupload hebt.

Geplaatst door JPeetje
Het controle paneel dat bij je hostingpakket geleverd wordt ;)
Aha!

Ik heb zelf de domein naam niet geregistreerd, dus wist niet dat er zoiets was als een control paneel. Ik zal dus inderdaad phpmyadmin moeten installeren. Als ik mijn database daarop registreer, dan kan het niet zo zijn dat ik alles wat in de database zat kwijt ben toch?

Ik ga er mee aan de slag, bedankt weer!

Geplaatst door Karin2000
Als ik mijn database daarop registreer, dan kan het niet zo zijn dat ik alles wat in de database zat kwijt ben toch?
Je hoeft er niets op te registreren, je moet phpMyAdmin enkel goed te configureren :)
En nee, je bent dan niet de hele database kwijt :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan