Database kopieren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

canstro

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2009
Ik heb voor een werk, alle foto's nodig van mijn medestudenten. Deze staan allemaal op hun profiel op smartschool, dat is een online communiceerplatform dat onze school gebruikt. Nu kan ik elk profiel 1 voor 1 gaan bekijken en de afbeeldingen 1 voor 1 beginnen opslaan, maar is er geen manier om alle afbeeldingen in 1 maal op te slaan?

Als je toegang hebt tot de database en ze daar in staan wel, of als je toegang hebt tot de FTP server en ze daar in staan.
Heb je die toegang?

Anders kun je misschien nog een script gaan bouwen die de site afstruint en plaatjes kopieert, maar dat is niet echt toegestaan tenzij je toestemming hebt van de site-eigenaar en bovendien ook niet altijd even makkelijk om te doen.

Het is inderdaad zo'n script dat ik zoek. Ik heb niet echt toestemming, maar om de foto's van mijn medeleerlingen te bekijken moet je wel username en password hebben, wat ik heb. Als ik ze 1 voor 1 kan en mag bekijken en opslaan, dan zal het wel geen probleem zijn veronderstel ik.

Tis officieel niet toegestaan om op die manier een website te bezoeken, eigenlijk.

Je kunt wel proberen om zelf een scriptje te maken natuurlijk, tis opzich met cURL en een beetje zoeken in paginabronnen misschien wel te doen, maar het hoort niet.
Als je het voor een schoolopdracht nodig hebt, zou je school die dingen aan moeten leveren en als het voor een eigen project is zul je eigenlijk toestemming moeten vragen (sowieso wel zo netjes als je iemand anders foto gebruikt)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan