• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Database koppelen aan brief/etiketten

Status
Niet open voor verdere reacties.

erick.dijk

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2006
hoi,

Ik heb via de hulp van deze fantastische site een database kunnen schrijven, die is nu af.

Alleen het laatste wat ik zou willen toevoegen is het volgende.

er staat op bv blad1, allemaal namen, nu wil ik 1 extra werkblad aanmaken, met een standaard brief. stel de brief komt op blad 4, en op blad 1 staan de namen die dan automatisch moet worden overgenomen in die brief.

alleen als je bv 200 namen hebt, heb ik dan ook 200 werkbladen nodig??
of kan ik dat anders oplossen??

Misschien koppelen met word of acces?

Weet iemand een antwoord op deze vraag?

iig Bedankt voor het meedenken.

vr gr Erick.

Hallo,

Gewoon in Word de standaardbrief aanmaken en deze vervolgens koppelen aan het gegevensblad van excel (in Word via Extra, Afdruk samenvoegen, bij gegevensbestand selecteer je je Exceldocument). Je hebt dan ook nog de mogelijkheid aan te geven of je alle adressen wil koppelen of slechts een deel (query).

Groet, Floyd

Floyd zei:
Hallo,

Gewoon in Word de standaardbrief aanmaken en deze vervolgens koppelen aan het gegevensblad van excel (in Word via Extra, Afdruk samenvoegen, bij gegevensbestand selecteer je je Exceldocument). Je hebt dan ook nog de mogelijkheid aan te geven of je alle adressen wil koppelen of slechts een deel (query).

Groet, Floyd

Ik kom hier niet zo goed uit, hoe selecteer ik dan alleen de namen bv in kolom c, ik krijg nml het hele werkblad.

gr Erick

Erick,
Ik ken jouw bestandje en denk dat het beter is om een aparte adreslijst te maken in Excel. De bestaande gegevens kun je kopiëren in een nieuw werkblad en gaaf het beatend de naam bv. Adressen mee. Ale je nu in Word voor Afdruk samenvoegen kiest en het adresbestand koppelt dan werkt dat een stuk gemakkelijker. Als je rustig stap voor stap de wizzard volgt kan er niks mis gaan en heb geen last van de overige gegevens die in je huidige gestand staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan