• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Database koppelen aan een vaste waarde

• Onderwerp starter Onderwerp starter Hylco
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Hylco

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2013
Hallo,

Ik ben nu een tijdje bezig met een Excel sheet, die behoorlijk uitgebreid is.
Verschillende tabbladen, die allemaal aan elkaar gekoppeld zijn. Als je bijvoorbeeld van een order alle gegevens invult op Blad A en geef die info een dossiernummer, dan kan ik met alleen dat nummer een volledig ingevulde cmr, transportopdracht, transportkosten in en verkoop, loslijst, klanten database, goederen database printen/opmaken, etc.

Dit werkt eigenlijk allemaal goed, alleen 1 probleem:

Ik heb een database van articles. Als er een nieuwe bijkomt dan kan je die zelf invullen en een nummer geven. Dat gaat ook nog goed, maar zo'n artikel moet gekoppeld worden aan CODE. Ik heb de keuze gemaakt om 3 codes te gebruiken.

NUM PRODUCT GOEDERENCODE
12 Tandenborstel 1234567
96 Stoel 7654321
110 Bank 0023100

Ik noem maar even iets.
De goederencode staat voor een code die nodig is voor de douane.

Nu heb ik een tabblad dat dus ook een inklaringsformulier genereerd, maar ik krijg het niet voor elkaar dat de info die ik heb uitgezocht wordt en daardoor onder de juiste goederencode bij elkaar opgeteld word.

Voor het mooie zou excel moeten herkennen dat alle goederen uit 1 order met dezelfde goederecode zeg maar bij elkaar horen.

Heeft iemand een idee hoe je dat het beste kan doen?

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Zonder voorbeeldbestandje zou ik zeggen probeer de SOM.ALS formule eens.

Ik zou je heel graag een voorbeeld bestand willen geven, maar de info die in dit bestand staat is vertrouwelijk. Ik zou alle info leeg kunnen maken en die sturen? Is dat een optie?

Ja precies. Uiteindelijk gaat het niet om de daadwerkelijke inhoud. Ga mn best doen, alvast bedankt (het is een nogal groot bestand)

Ik vind dat dit alles bij elkaar toch wel erg klinkt als iets wat beter in Access gemaakt had kunnen worden.

Het gaat over producten, en over douanecodes
dus het zal toch wel een commerciële toepassing zijn.
En dan gaan zitten klungelen met Excel?

Daar laat ik me niet over uit :-)
Beide programmas worden gebruikt, wel voor verschillende toepassingen.

Ik ben er ondertussen wel uitgekomen, maar ben nu gestuit op het volgende probleem:

Als ik een soort van samenvattingslijst wil maken, die bijv 20 cellen lang is, maar ik gebruik er maar 10. Dan zet hij bij de overige cellen #n/b. Ik zou liever zien dat ze leeg blijven, dus geen waarde, tekst of getal erin. Hoe kan dat?
Gebruikte code nu is:
=VERT.ZOEKEN(M12;'In-Outbound workfile'!A:Q;2;0) als bij M12 niks is ingevuld, moet dat dus in deze cel ook leeg blijven.

:";"" werkt op de een of andere manier niet.

Afvangen met een ALS functie: ALS(M12="";"";VERT.ZOEKEN....))
Of: ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN....));"";VERT.ZOEKEN....))

Zo simpel dus :-)

=ALS(M6="";"";VERT.ZOEKEN(M6;'In-Outbound workfile'!A:AF;17;0)))

Thanx!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan