Database koppelen aan htmlpagina

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stanley19

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Hi,

Hoe koppel ik een access database aan mijn htmlpagina?

Ik heb een database aangemaakt met een spelertabel. Ik heb ook al in access een formulier gemaakt, maar hoe krijg ik deze online zodat de spelers hun gegevens kunnen ingeven in ditzelfde formulier?

dat gaat niet in html zelf. Een van de meest-gebruikte databasesystemen is een MySQL-server, die je dan via PHP kan aanspreken.

--Johan

is het niet mogelijk een combinatie pagina te maken?
Dus een gedeelte html en een gedeelte php. Misschien een retorische vraag.:o

php verzogt enkel de voorbereiding van je pagina op de server, het resultaat ervan is gewone html. In je php moet je dus html schrijven om te bepalen wat de uiteindelijke pagina zal zijn. Een mini codevoorbeeld:
PHP:
<html>
<head>
  <title>een lijntje afdrukken met php</title>
</head>

<body>
<p>Tot nu toe is er enkel gewone html geschreven</p>
<?php
   echo "<p>Maar deze paragraaf is via php ingevoegd</p>;
?>
<p>En nu zit ik weer in de oorspronkelijke html-pagina</p>
</body>
</html>
Als je dit opslaat met extensie .php en op een server zet die php kan verwerken (php-code wordt door de server verwerkt: nog voor de html-pagina naar de gebruiker wordt verzonden) zal het resultaat volgende html-code geven (bron bekijken).
HTML:
<html>
<head>
  <title>een lijntje afdrukken met php</title>
</head>

<body>
<p>Tot nu toe is er enkel gewone html geschreven</p>
<p>Maar deze paragraaf is via php ingevoegd</p>
<p>En nu zit ik weer in de oorspronkelijke html-pagina</p>
</body>
</html>

Zoals je ziet schrijf je dus eigenlijk een gewone html-pagina, en zet je tussen '<?php' en '?>' de php-code. In die php kan je dan met allerlei loops, if-constructies en variablen werken, zodat je verschillende pagina's krijgt.

Een van de complete installaties voor je eigen server kan je doen met easyPHP. Dat installeert een apache-server, met php-ondersteuning en een mySQL database.

--Johan

Ah toch!
Bedankt voor je uitleg.
Alleen jammer dat ik geen server heb die PHP ondersteunt. Wanadoo/Orange server ondersteunt geen PHP.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan