Database leden

Status
Niet open voor verdere reacties.

jacobboersma

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2007
Ik ben een database aan het maken voor de leden van de Reddingsbrigade(zie hier). Nu treden er een aantal problemen op. Namelijk de telling. Als je dan een lid toevoegt krijg je nummer 1. Daarna verwijder ik hem. En maak ik een nieuwe aan. Die krijgt dan nummer 2 maar dat moet eigenlijk nummer 1 zijn. Het 2e probleem. Hier heb je het bestand voor nodig om hem te zien. Als ik bij voornaam wat invoer en ik druk op de tab om door te gaan naar achternaam. Gaat hij naar notities. Je mager in gaan knoeien. Als hij goed is stuur hem dan maar naar info@rbweststellingwerf.nl. Maar je mag ook zeggen wat ik moetdoen. Ik gebruik hierbij Acces 2007. Ik kom wel met meer vragen zodra deze opgelost zijn.

tabvolgorde

Dat springen naar notities na de voornaam ligt aan de tabvolgorde, als ik dat zo lees. Je kunt deze tabvolgorde instellen bij de eigenschappen van elke control apart, of rechts klikken op het detail-balkje bovenaan je formulier in ontwerp-weergave.

Als je een veld instelt op automatisch doornummeren, dan wordt een nummer maar 1 keer uitgegeven. Ook als record tussenin verwijderd worden, blijven deze ooit gebruikte nummers bewaard en zullen niet opnieuw gebruikt worden. Als je dat wilt, dan zul je eigen nummering moeten schrijven.

Tabvolgorde

Zet eerst het formulier waar het om gaat in ontwerp.
Zoek nu de grijze balk aan de bovenkant met het woordje detail erop en klik hierop met de rechtermuisknop, kies de optie tabvolgorde. Je krijgt nu een lijst met controls die op het formulier staan. Je kunt deze volgorde hier aanpassen, vereist enige handigheid.
Het kan ook met de optie tabvolgorde uit het menu Beeld.

Zet eerst het formulier waar het om gaat in ontwerp.
Zoek nu de grijze balk aan de bovenkant met het woordje detail erop en klik hierop met de rechtermuisknop, kies de optie tabvolgorde. Je krijgt nu een lijst met controls die op het formulier staan. Je kunt deze volgorde hier aanpassen, vereist enige handigheid.
Het kan ook met de optie tabvolgorde uit het menu Beeld.

Ik krijg het niet voor elkaar. Kunt u het wel voor elkaar krijgen?
http://www.rbweststellingwerf.nl/Reddingsbrigade Weststellingwerf.accdb
Als hij klaar is kunt u hem mailen naar: webmaster@rbweststellingwerf.nl.

Schermprintje

Hier is een schermprintje van hoe dat eruit ziet. Rechtsklikken op de balk detail.

Bijlagen

• tabvolgorde.jpg
    tabvolgorde.jpg
    18,4 KB · Weergaven: 57
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan