• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

database maken van leerlingen met aantekeningen in een Dashboard tab

jan stavenuiter

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2007
Hallo,
Na 3 uur zoeken op het internet is het met nog steeds niet gelukt..

Wat ik wil is mijn 50 leerlingen die ik prive les geef op 3 dagen in de week in een excel sheet zetten.
De leerlingen hebben een lesdag, en een lestijd en uiteraard gegevens als telefoonnummers.
Per leerling wil ik dan een aantekening kunnen maken van wat we in de les gedaan hebben.
Het liefst in een soort van Dashboard, en dat krijg ik dus niet voor elkaar.
Dus in het dashboard zie ik 1 leerling (die op dat moment les heeft);
na de les maak ik een aantekening en dan click ik door naar de volgende leerling.

Bij mijn eerste poging heb ik dat opgelost met tabbladen. Dus 50 tabbladen voor elke leerling 1 en de info haalde ik uit het bronbestand. Maar bij een lestijd wijziging ging alles door elkaar te lopen. En lestijd wijzigingen zijn er heel vaak!

In de file zie je bij de blauwe tabs mijn eerste pogingen om het op te lossen met tabs (mislukt)
bij de rode tabs probeer ik uit 'DATA2' de informatie te halen en naar een Dasboard pagina te brengen. Maar dat lukt me niet.

ideetje:
Misschien kan het ook zo; je selecteerd de naam van de leerling ergens aan de rechterkant (een lijst van al mijn leerlingen) en dan worden bovenin alle gegevens van die specifieke leerling zichtbaar.

Moet ik ook nog melden dat ik een absolute beginner ben in deze? nee toch...

Bij voorbaat dank!

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Wat ook zou kunnen is aan de rechterkant van het bestand een lijst van leerlingen.
Dan selecteer je een leerling, en dan verschijnt er aan de bovenkant de gegevens van die leerling.
maar hoe....

Met welke versie van Excel werk je? dat kan veel invloed hebben op de mogelijke oplossingen.
Microsoft 365 versie heeft veel nieuwe functies die hier bij kunnen helpen.

Versie 16.95.1 (25031528) voor mac

Voor de duidelijkheid, ik ben zo'n beginner dat ik me realiseer dat ik niet eens weet wat er allemaal mogelijk is. Of hoe ik moet denken in deze.
Dus als ik op de verkeerde weg zit mag je het ook zeggen.

Zijn de leerlinggegevens wel fictief?

al aan een database applicatie gedacht (bv Access) voor het maken van een database ?

Ik vind het een onoverzichtelijk en schreeuwerig bestand met al die grote letters en cijfers.
Zou er eerst eens een goede uitleg bij geven welke gegevens waar geplaatst moeten worden met een voorbeeldje of zo hoe je het voor je ziet.

Dank voor je mooie en stimulerende woorden Johan!
Ik zal eens kijken of ik dat kan maken.

Sorry als ik even te stimulerend was, hahahaha.
Probeer er eens wat uit te halen wat nu niet van toepassing is, volgens mij zit er een hop probeersel bij.

zoiets? En vormgeving, dat komt wel..
Dus een dasboard en een bron bestand waar alle gegevens van de leerlingen in staan
Dus daar moet ook een lestijd bijstaan, email adres, telefoon nummer enz..
Dat heb ik er nu nog niet bijgezet, maar dat moet uiteraard wel.

Geeft dit meer duidelijkheid?

Bijlagen

Ik heb geprobeerd het nog wat mooier en makkelijker te maken.

Bijlagen

Terug
Bovenaan Onderaan