database maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruud12

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2001
ik wil een database maken nou ben ik al een tijdje aan het klooien en ik kom er niet uit vandaar dat ik hier mijn ei kwijt wil, ik maak verschillende tabellen 1 met adresen en 1 met onkosten en 1 voor de contracten
die met adressen wil ik gebruiken in onkosten en contracten dmv van kiezen uit de tabel adressen of eventueel toevoegen die andere twee wil ik gewoon toevoegen en dan wil ik van het geheel een overzicht zien en ik krijg dat niet voor elkaar ik doe wat verkeerd of kijk eroverheen al geprobeerd met formulieren en queries
wat doe ik fout

ik heb een tabel waar adres gegevens instaan
1 tabel waar ik onkosten wil gaan invoeren handmatig
met bepaalde velden uit de tabel adres die ik dan door een keuzevak kan aanklikken kan kiezen deze gevens wil bewaren en later een overzicht van makken

perfect dat is hem werkt als een dijker
is er mischien ook iets waarbij je als een bepaalde datum vandaag bereikt dat je dan een alarm krijgt

Als je deze gegevens wil zien bij het opstarten van de database moet je een macro maken die Autoexec heet en daarin aangeven dat de query die je hebt gemaakt wordt geopend.

Telkens als je de database opstart zal dan de query worden geopend en kun je de gegevens zien met datum=vandaag.

Grtz,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan