whitetigerck
Gebruiker
- Lid geworden
- 8 aug 2008
Ik ben van plan om mijn nieuwsitems via een MySQL database bij te houden. Ik wil ze uiteindelijk op verschillende manieren laten zien:
1 pagina die de berichten per maand + jaar weergeeft
dus alle berichten van januari 2009 op 1 pagina en op een andere pagina alle berichten van december 2008 enz.
Op de nieuwspagina de laatste x items, stel 5 bijv, en als het niet te veel werk is dan ook nog verschillende bladen dat je kan kiezen, dus bv pagina 2 die geeft de items 6t/m10 weer, pagina 3 items 11t/m15 enz.
Ze moeten dus allemaal van nieuw naar oud gesorteerd worden.
Ik heb nu al aardig veel nieuws items, hoe kan ik deze volgens jullie het beste toevoegen aan de database? (de enige manier waarop ik het kan is via een formulier
) En welke velden zijn het handigst om toe te voegen zodat dit het makkelijkst werkt? Ik zat te denken aan een invoerveld voor de datum, titel, bericht en auteur. Maar kan ik deze datum dan wel zo uitlezen dat ik die pagina's per maand simpel kan maken?
Ik heb haast geen ervaring met MySQL, dus verwacht maar dat ik vaak wat stomme vragen hierover zal vragen
1 pagina die de berichten per maand + jaar weergeeft
dus alle berichten van januari 2009 op 1 pagina en op een andere pagina alle berichten van december 2008 enz.
Op de nieuwspagina de laatste x items, stel 5 bijv, en als het niet te veel werk is dan ook nog verschillende bladen dat je kan kiezen, dus bv pagina 2 die geeft de items 6t/m10 weer, pagina 3 items 11t/m15 enz.
Ze moeten dus allemaal van nieuw naar oud gesorteerd worden.
Ik heb nu al aardig veel nieuws items, hoe kan ik deze volgens jullie het beste toevoegen aan de database? (de enige manier waarop ik het kan is via een formulier

Ik heb haast geen ervaring met MySQL, dus verwacht maar dat ik vaak wat stomme vragen hierover zal vragen