database maken

• Onderwerp starter Onderwerp starter acci
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

acci

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2007
Hallo iedereen,

Wij moeten voor school een database maken waarmee we een schoolrooster kunnen maken.
'maar wij hebben geen enig idee hoe het moet we zijn begonnen met acces en hebben een kleine database gemaakt met leerlingen en leraren maar nu lopen wij helemaal vast. kan iemand ons helpen ik stuur de opdracht mee voor als ik het een beetje raar/onduidelijk heb uitgelegd.

Bijlagen

re : Hallo iedereen

Hallo iedereen,

Wij moeten voor school een database maken waarmee we een schoolrooster kunnen maken.
'maar wij hebben geen enig idee hoe het moet we zijn begonnen met acces en hebben een kleine database gemaakt met leerlingen en leraren maar nu lopen wij helemaal vast. kan iemand ons helpen ik stuur de opdracht mee voor als ik het een beetje raar/onduidelijk heb uitgelegd.

wel beginnen met invoeren van tabellen leerkrachten , lesuren, lokalen en dan verder query's aanmaken he :cool:

Hoe kunnen wij nu het beste die lesuren in een tabel zetten.
per leerling
per leraar
per klas ???

we hebben al tabellen voor leerkrachten en leerlingen

re

Hoe kunnen wij nu het beste die lesuren in een tabel zetten.
per leerling
per leraar
per klas ???

we hebben al tabellen voor leerkrachten en leerlingen

ik zou prefereren per klas je kan dan een "inside table " linken naar leerling of leeraar ik zal je verdere informatie verlenen eenmaal ik thuis ben dan kan ik een voorbeeld van deze informatie naar je doorsturen

deze funtie wordt voornamelijk gebruikt bij facturatie en relaties je kan de relaties ook al leggen met welke gegevns je verbinding wilt hebben bv

Leerkrachten -> relatie naar vakken
Leerlingen -> leslokalen
enz

fout

volgens mij hebben we het heel verkeerd aangepakt ik heb het project niet bij me maar als u alvast een stuk kan uitleggen hoe u het zou aanpakken, kunnen we maandag een beetje aan de slag

wel allereers moet je enkele tabllen hebben vb leerlingen en klassen

met deze gegevens leg je al de relatie tussen de twee dan kan je uit leer lingen zien in welke klas ze zitten vanuit een inside tabel

Bedankt ik ga maandag ff kijken met mijn projectmaatje en dan hoort u nog van ons. bedankt voor de info

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan