database maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

jolaschwarz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 jan 2011
Hallo allemaal,
Ik moet voor informatica een database maken waarin er mensen ziekgemeld etcetera moeten worden. Kan iemand mij hierbij helpen.. Ik heb geen idee waar ik moet beginnen.
Alvast bedankt!

Hallo,

Als je een database moet maken in SQL, zijn hier verschillende mogelijkheden voor.
Je kan een setup script schrijven in (bijvoorbeeld) php welke een hele database voor je aanmaakt. Dit is echter een relatief lastige opgave en kan gemakkelijk fout gedaan worden.
Een tweede, simpelere, manier is om gebruik te maken van een tool als PhpMyAdmin. Deze laat je gemakkelijk databases aanmaken en deze vormgeven zonder dat je echt met SQL bezig hoeft.

Ik begin me nu trouwens af te vragen, misschien stomme vraag, maar... Moet je die database online hebben? of mag het ook lokaal op je computer? En was het een vereiste om dit te doen met (My)SQL? Zo niet, dan kun je ook gebruik maken van een Microsoft Office programma genaamd Access. Excel is ook nog een mogelijkheid! laat het even weten.

Arend.

Wat heb je zelf al geprobeerd? Begin eens met het uittekenen van een schema.

Een vraag op informaticagebied beginnen met 'dit moet er ongeveer gebeuren etc.' is niet heel constructief.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan