Database maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sarahhhart

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2018
Hallo,
ik zou graag een database maken voor de vormingen die mijn medewerkers volgen.
Wat erin moet:
Medewerkers: naam, functie, datum in dienst, Actief/nonactief
Vormingen: titel, datum, locatie, topic, intern/extern, aantal uren

Hierin zou ik willen kunnen zien hoeveel vormingsuren een medewerker heeft, welke vormingen een medewerker heeft gevolgd, enz ...
Ik heb mij proberen inlezen via internet hoe je dit moet doen, maar ik geraak er niet echt aan uit.
Is er iemand bereid om mij op weg te helpen?

Waar loop je precies op vast? Heb je al een structurele opzet in de database kunnen maken?

Waar loop je precies op vast? Heb je al een structurele opzet in de database kunnen maken?

Op hoe het allemaal werkt, blijkbaar moet je verbindingen kunnen maken enz met ID's?
Ik weet ook niet of ik 2 tabellen moet maken of alles in 1 zetten. Heb 20 jaar geleden nog met Access gewerkt, maar het zit té ver ...

Laatst bewerkt:
Kijk ook vooral even de Acces cursus door, in de Handleidingen sectie :).

Ik heb me ingeschreven op een gratis online cursus Access via VDAB, nu zal ik er wel uit geraken :)

Ondertussen kun je natuurlijk alvast beginnen met het opzetten van je database. Niemand die je tegenhoudt :).
Zeker het opzetten van je stamtabellen is niet moeilijk, zolang je een goede scheiding maakt van objecten. Op basis van jouw vraag

Medewerkers: naam, functie, datum in dienst, Actief/nonactief
Vormingen: titel, datum, locatie, topic, intern/extern, aantal uren
Hierin zou ik willen kunnen zien hoeveel vormingsuren een medewerker heeft, welke vormingen een medewerker heeft gevolgd, enz ...

zou ik zeggen:
1. Tabel Medewerkers: MederwerkerID, NAW, FunctieID, Datum In dienst, Datum Uit dienst (geen actief/non actief. Dat weet je al als er een uit dienst datum is)
2. Tabel Opleiding: OpleidingID, Naam opleiding, Niveau etc.
3. Tabel Functie: FunctieID, FunctieOmschrijving, FunctieNiveau
4. Tabel Vorming: VormingID, MederwerkerID, OpleidingID, FunctieID, Datum, Locatie, Onderwerp etc.
5. Eventueel nog een tabel Locatie, als je de locaties wilt kunnen kiezen. Alleen doen als je een vaste lijst met locaties hebt, anders heeft dat geen zin.

In de tabel Vorming worden de tabellen gekoppeld: MedewerkerID, OpleidingID, FunctieID en dus eventueel LocatieID.
Ik ga er voor het gemak even van uit dat je een uitgebreid vormingspakket hebt, dat eventueel gekoppeld is aan het medewerkersniveau, zodat je de juiste opleidingen aan de juiste niveaus kan hangen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan