Database met mySQL en artikels in je website

Status
Niet open voor verdere reacties.

msyuser

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2014
Hallo allemaal,

Weet iemand hoe je een eenvoudige database kan maken met mysql/php via phpmyadmin of iemand die beginnend is ermee? heb zoveel tuto's gevolgd maar het lukt gwn niet :(
en trouwens heb nog een vraag. hoe kun je meerdere artikels (regelmatig) op je website plaatsen zoals bij grote sites en met als kop de datum en dat ie automatisch zich aanpast aan de datum waarop tie is geschreven (geldt ook voor video's en foto's). het gaat me trouwens niet om de css style maar met HTML/PHP.

gr.

Hallo allemaal,
Weet iemand hoe je een eenvoudige database kan maken met mysql/php via phpmyadmin of iemand die beginnend is ermee? heb zoveel tuto's gevolgd maar het lukt gwn niet :(
"Heb zoveel tutorials gevolgd",
Welke heb je gevolgd, waar kom je niet uit? wat heb je al geprobeerd?

"hoe kun je meerdere artikels (regelmatig) op je website plaatsen zoals bij grote sites en met als kop de datum en dat ie automatisch zich aanpast aan de datum waarop tie is geschreven"

Als je een nieuw artikel aanmaakt en deze in de database opslaat kan je een extra veld toevoegen "created_on" als datetime.
Bij het opslaan pak je via php de functie "date();" en dan heb je in je tabel de datum & tijd staan wanneer je deze record hebt ingevoegd.

"Heb zoveel tutorials gevolgd",
Welke heb je gevolgd, waar kom je niet uit? wat heb je al geprobeerd?

Als je een nieuw artikel aanmaakt en deze in de database opslaat kan je een extra veld toevoegen "created_on" als datetime.
Bij het opslaan pak je via php de functie "date();" en dan heb je in je tabel de datum & tijd staan wanneer je deze record hebt ingevoegd.

ik heb een aantal tuto's zoals die van thenewboston en phpacademy maar kom er toch niet uit. vooral met het connecten met een database in phpmyadmin. kan je me helpen bro miss via PM want ik word er gek van :(

Welke code heb je nu voor het connecten met je database?
Werk je lokaal of ergens op een server?
Heb je al een database aangemaakt of moet je dit nog doen?

Welke code heb je nu voor het connecten met je database?
Werk je lokaal of ergens op een server?
Heb je al een database aangemaakt of moet je dit nog doen?

zover ben ik niet met het connecten met die nog niet gemaakte database. ben bezig maar weet niet wat en hoeveel tabbelen, zeg maar het onderwerp van mijn database. ik werk gwn lokaal met xampp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan