database met verschillende output

Status
Niet open voor verdere reacties.

snelsnel

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2003
Hallo,

Ik heb een lijst met artikelen die ik op verschillende manieren in beeld wil krijgen:
  1. als bijzonderheid, dit is compleet variabel
  2. plaats waar het te krijgen is, dit is compleet variabel
  3. verkoopargumenten, ook hier compleet variabel
De ene bijzonderheid zou dus kunnen zijn: "is rood" en de andere: "niet voor inwendig gebruik", dit zou handwerk blijven.
Wat wel van belang is, is dat hetzelfde artikel op meerdere plekken te zien kan zijn zoals onder 1 en 3, of alleen in 1. Daarbij moeten de lijstitems naar verschillende personen gemaild kunnen worden die geen inzage hebben in elkaars item.
Ik zoek een mogelijkheid om in een database het artikelnummer te plaatsen met een aantal vaste kenmerken en dan in verschillende velden de lijst items aan te kunnen maken gevolgd door een druk op de knop die een selectie naar een bestand wegschrijft of verstuurd.

Groeten,
snelsnel

Eerst maar eens de meest logische vraag: waar heb je die lijst met artikelen nu? Want het riekt nog niet naar een database... Met alleen een tabel met artikelen ben je er denk ik nog niet!
Alles wat je wilt doen met die tabel kun je makkelijk realiseren op een formulier, dat je baseert op de artikelentabel. Je maakt dan op dat formulier verschillende filtertekstvakken die je op verschillende manieren kunt maken en gebruiken.

Hoi OctaFish,

Bedankt voor je snelle reactie. Op dit moment wordt er nog met verschillende Worddocumenten gewerkt. Voor ieder document moeten de basisgegevens (naam, nummer en productiedatum) apart worden ingevuld. Een hoop werk dus met kans op fouten.

Volledigheidshalve moet ik nog melden dat ik weinig ervaring heb met Acces.

Groeten,
snelsnel.

Dan is het een stevige overgang om het over te zetten naar Access. Voordat je dat doet, zou ik eerst de wensen op papier zetten. Want ik ga er vanuit dat je in die Word documenten niet alleen artikelen gegevens gebruikt, maar ook bedrijfsgegevens etc. Tenzij je alleen maar een artikelenadministratie wilt bijhouden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan