Hallo iedereen,
Ik heb een vraagje betreft het ontwerpen van een database in Access. Ik ben al aardig bekend met database-ontwerp, en verschillende niveau's, alleen loop ik nu een beetje te knoeien om 2 gelijkwaardige tabellen in een database te verwerken:
Niveau 1: Tbl_Klantnaam
Niveau 2: (twee tabellen met diensten) Tbl_Appelverkoop en Tbl_Computerverkoop
Niveau 3: Tbl_Factuurregels
De 'appelverkoop' en 'computerverkoop' zijn 2 verschillende 'diensten' met verschillende velden en subkeuzevelden. Ze moeten echter wel in dezelfde tabel Factuurregels terecht komen, want uiteindelijk moeten er euro's per periode worden afgerekend.
Als ik de database echter invul vanuit de tabel, krijg ik bij het invullen bij de factuurregels van bijv. een Appel een melding dat er ook gegevens nodig zijn bij de tabel Computers :S
Wie oh wie kan mij voorzien van wat advies? Alvast ontzettend bedankt!!
Ik heb een vraagje betreft het ontwerpen van een database in Access. Ik ben al aardig bekend met database-ontwerp, en verschillende niveau's, alleen loop ik nu een beetje te knoeien om 2 gelijkwaardige tabellen in een database te verwerken:
Niveau 1: Tbl_Klantnaam
Niveau 2: (twee tabellen met diensten) Tbl_Appelverkoop en Tbl_Computerverkoop
Niveau 3: Tbl_Factuurregels
De 'appelverkoop' en 'computerverkoop' zijn 2 verschillende 'diensten' met verschillende velden en subkeuzevelden. Ze moeten echter wel in dezelfde tabel Factuurregels terecht komen, want uiteindelijk moeten er euro's per periode worden afgerekend.
Als ik de database echter invul vanuit de tabel, krijg ik bij het invullen bij de factuurregels van bijv. een Appel een melding dat er ook gegevens nodig zijn bij de tabel Computers :S
Wie oh wie kan mij voorzien van wat advies? Alvast ontzettend bedankt!!