• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Database opbouwen in Excel dmv macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pjotr2

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2012
Allen,

Allereerst diep respect voor de whizzkids die hier zitten en zo hulpvaardig zijn.

Ik heb voor mijn werk een coachingsdocument in excel gemaakt en hier veel dank voor gekregen op mijn werk. In dit document wordt alle informatie naar een 5 tal regels geschreven en deze kopieer ik naar een totaalbestand waaruit ik via draaitabellen precies kan zien wie wat doet, welke scores etc.... Maar ik moet dus een paar keer per dag deze documenten openen en steeds die regels handmatig overzetten naar een totaal bestand. Dat moet handiger kunnen dacht ik... en diep in mijn herinnering zat de oplossing. Ik weet dat het kan, maar het moet via macro's en daar ben ik nog een nitwit in...

• Ik wil een macro maken die een 5-tal regels kopieert als waarde naar een nieuw tabblad. En als je die makro nog een keer gebruikt moeten er volgende vijf regels gebruikt worden.
    (en als dat kan het liefste ook zo dat verschillende mensen dit 'tegelijk' kunnen gebruiken...

Hoe ik uberhaupt macro's invoer dat gaat me vast zelf wel lukken. Maar weet iemand hoe bovenstaande ingevoerd moet worden? (Het tweede punt, tussen haakjes, is minder essentieel voor me)

Ik zou jullie zeer erkentelijk zijn :)

Hier is een voorbeeld document onmisbaar.

Thnx...

Bij deze het bestand nogmaals:

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-VJRM8KRGG4AJ.xls

Ik wil het document dus zo opslaan dat de uitkomst van het tabblad DATA, als waarde wordt weggeschreven onder de laatste regels op het tabblad DATA-2 via een makro (wordt door meerdere mensen mee gewerkt en alleen al de opdracht 'plakken als' is dan 'uitdagend' voor een enkeling...

Alt F11 om VBA weer te geven
Rmuisknop op VBAproject (bestandsnaam van jouw bestand) => invoegen module

daar plak je dit neer:

Code:
Sub overzetten()
With Sheets("DATA - 2")
.Range("A" & .Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Row).Offset(1).Resize(5, 31).Value = Sheets("DATA!").Range("A2:AE36").Value
End With
End Sub

Met F5 voer je hem uit om te testen, of je zet een knop op je tabblad waar je de macro aanhangt.

Meerdere personen gelijktijdig in 1 bestand heb ik geen ervaring mee.
Probeer dit zelf altijd te vermijden.

Niels

Laatst bewerkt:
Hai Niels,

Echt enorm bedankt. Ik kan hier wel een smiley neerzetten maar die op mijn kop is grote dan die waar ik uit kan kiezen.
nog niet alle details werken zoals ik het wil (jouw formule wel hoor) maar ik denk dat ik iets geweldigs heb gemaakt door jouw hulp. Dank je wel :d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan