• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Database opbouwen in Excel dmv macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pjotr2

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2012
Hai,

In het verleden heb ik wel eens een vraag gesteld en daar perfect antwoord op gekregen (ik wilde de gegevens van tabblad a, kopieeren naar tabblad b, op de eerstvolgende vrije regel.

Dit werkte toen perfect, maar wil deze nogmaals gebruiken. Graag wil ik deze keer niet een formule die ik 1 op 1 kan kopieren, maar de echte uitleg, regel voor regel:

Het ging om deze formule:
Sub overzetten()
With Sheets("DATA - 2")
.Range("A" & .Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Row).Offset(1).Resize(5, 31).Value = Sheets("DATA!").Range("A2:AE36").Value
End With
End Sub

Kan iemand deze in 'gewone-mensen-taal' vertalen zodat ik deze voortaan zelf kan aanmaken voor documenten, en zodat ik precies weet wat elk cijfer betekent (heb dat originele bestand helaas niet meer, anders was ik een stuk verder:confused:) ?

Code:
With Sheets("DATA - 2")
betekent: doe op tabblad DATA - 2
Code:
.Range("A" & .Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Row).Offset(1).Resize(5, 31).Value =
wil zeggen: zoek in kolom A de eerste lege cel in een bereik van 5 rijen en 31 kolommen
Code:
Sheets("DATA!").Range("A2:AE36").Value
zegt: zet in het hiervoor gezochte gebied de waarden die staan in bereik A2:AE36 van het tabblad DATA

Laatst bewerkt:
Hai Haije,

Ik kom er niet uit :(
Ik heb het bestand waar ik in werk maar geanonimiseerd en bijgevoegd (http://www.mijnbestand.nl/Bestand-WCNUJ6MTRG3G.xlsx)

Wat ik wil is een macro die het volgende doet
Op tabblad Agent
De cellen A113 t/m BK113 kopieren
Naar tabblad planning gaan
En deze in kolom A plakken
Op de eerstvolgende lege regel
De cellen in de kolommen NA BK moeten blijven staan...

Zou je me toch willen helpen met de precieze code ?

zo?
Code:
Sub overzetten()
With Sheets("planning")
.Range("A" & .Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Row).Offset(1).Resize(1, 63).Value = Sheets("Agent").Range("A133:BK113").Value
End With
End Sub

(Niet getest, want ik kan niet downloaden vanaf www.mijnbestand.nl)

Helemaal top :)

Zo 123 lijkt alles te werken... Kan ik ook beter herleiden hoe en wat..
Hartelijk bedankt en ik zal de topic op opgelost zetten...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan