Database opstellen (enquete verwerking)

Status
Niet open voor verdere reacties.

advandenbraakel

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2005
Dag allen,

Zeer recent heb ik een onderzoek opgesteld voor mijn organisatie. Het definitieve onderzoek heb ik opgesteld in Word. Inmiddels krijg ik natuurlijk heel wat enquetes terug binnen, en kan ik mij gaan bezig houden met de verwerking.
Hier komt het probleem om de hoek kijken.....
Ik moet deze verwerking namelijk verplicht in Access maken en laat ik daar nou net niet zo goed in zijn... Ben al een tijdje aan het proberen om een werkbaar formulier te krijgen, maar telkens mislukt het. Totdat ik een handige handleiding vond en eindelijk begreep hoe ik moest beginnen. Mijn nieuwe vraag staat 1 bericht naar onder.....

Alvast zeer bedankt!

Met vriendelijke groet,

Ad

Laatst bewerkt:
mening + tevredenheid bij 1 stelling

Daar ben ik weer

Het lukt een beetje om een basis te krijgen. Nu zit ik met een makkelijker probleem denk ik, maar ik kom er niet uit.
Ben in de ontwerpwergave van de tabel al mijn enquete vragen aan het invoeren, ik zit alleen met het probleem dat ik bij een stelling naar de mening peil EN naar de belangrijkheid. Hoe kan ik dit nu op een juiste manier invoeren in de ontwerpweergave??? Want ik moet er nog mee kunnen rekenen natuurlijk, oftewel een coefficient op loslaten...

vb

(eens) "koekjes zijn lekkerder dan peren" (onbelangrijk)

Dus 2 dingen die je moet scoren op 1 stelling

Dank voor de hulp,

Groetjes,

Ad

Laatst bewerkt:
Allereerst: dit forum is niet bedoeld om voor jou je werk te doen (dat is geen grapje).
Je kunt hier je vragen kwijt over details waar je problemen mee hebt, maar als je vraagt of iemand even een toepassing voor je kan maken dan zul je niet veel reacties krijgen. Maar daar was je inmiddels al achter. Als je iemand zoekt die jou toepassing moet maken kun je die natuurlijk altijd inhuren, laat maar weten, dan stuur ik je mijn gegevens en mijn uurtarief.

Je zult je vragen veel specifieker moeten maken.

<ik zit alleen met het probleem dat ik bij een stelling naar de mening peil EN naar de belangrijkheid>

Heb je het hier over de belangrijkheid van de mening of van de stelling?

Algemeen: voordat je in access formulieren en rapporten gaat maken zul je eerst een goed database ontwerp moeten maken. Doe je dat niet, dan loop je er later tegenaan dat dingen niet kunnen omdat je tabellen en de relaties daartussen niet kloppen. Gezien je vraag ben je daarmee aan het worstelen.

Zet eerst op een rijtje wat je uiteindelijk voor informatie uit je systeem wilt gaan halen (de informatiebehoefte).
Groepeer die informatie tot entiteiten en ga vervolgens die entiteiten normaliseren tot een datamodel.
Dan pas is het moment gekomen dat je access opstart en die tabellen in access gaat creeeren.

Dag Bartuls,

Klopt wat je zegt, maar ik was redelijk reddeloos, totdat ik de handleiding vond. Ik heb het hele bericht inmiddels aangepast aan de nieuwe ontwikkelingen. Maar nu blijf ik het probleem houden van welke gegevenstype ik moet inschakelen en op welke manier.....
Ik heb immer maar 1 gegevenstype-kolom per stelling (het gaat om de belangrijkheid van de stelling). Moet ik zo'n kolom toevoegen, of moet ik iedere stelling er 2x inzetten?

Dank voor de hulp!

Ad

Misschien moet je eens een tabel met wat veldjes laten zien die je al gebouwd hebt. Op basis daarvan is het eenvoudiger communiceren. bijvoorbeeld

STELLINGEN
Stelling : string (omschrijving van de stelling)
Beoordeling : byte (getal van 1 tot 10)
Belangrijk : byte

Hiermee heb ik misschien je vraag al beantwoord?

HTH
Weest gegroet,
Guus

Dag Guus,

Bedankt voor het meedenken. Ik begrijp niet helemaal wat je neerzet. Ik heb daarentegen ook een Nederlandse Access, dus misschien dat dat wat onduidelijkheid geeft. Ik zal vanavond en anders morgen het bestand toevoegen dat geeft idd meer duidelijkheid.
Is nog maar weinig, want ik ben bezig in de ontwerpweergave van de tabel, met veldweergave, gegevenstype en beschrijving. En eigenlijk heb ik nog een gegevenstype tabel nodig, maar het bestand zal het duidelijker maken. Hier zit wel alleeen de mening in.

Dus: oneens, min of meer oneens, min of meer eens, eens

en nog niet daarbij: zeer onbelangrijk, onbelangrijk, belangrijk, zeer belangrijk

Beiden zijn verbonden aan de stelling en zeggen wat over de stelling!

Groeten,
Ad

Dag Guus,

Bijgevoegd mijn (kleine) begin.
Nu heb ik een aantal stellingen ingevoerd in de ontwerpweergave. Alleen de "mening" is gevraagd, dus de "belangrijkheid" van de stelling heb ik nog niet bij iedere stelling toe kunnen voegen, omdat ik niet goed weet wat de beste manier is.
Zou ik bijvoorbeeld iedere stelling er 2x in moeten zetten? En bij de een de mening invoeren en bij de ander de belangrijkheid?

Bedankt voor de hulp, want ik zit nu echt even in een impasse, omdat ik graag op een goede manier verder wil gaan en niet alles opnieuw wil doen.

Met vriendelijke groet,

Ad

Bijlagen

Sorry

Ad,

Door persoonlijke problemen die ik heb, ook in het verleden met de aanwezige mods, heb ik besloten de handdoek in de ring te gooien. De lol is er voor mij vanaf. Er wordt te rechtlijnig door de mods gedacht, alles moet volgens regeltjes die door de verschillende mods flexibel worden geinterpreteerd. Helpmij is volgens mij de enige nederlandse site die ongecensureerd in China wordt toegelaten.

Weest gegroet,
Guus

Helaas Guus, maar heb begrip voor je achterliggende gedachte....

Is er niemand anders die mij kan helpen?
Het lijkt mij geen zeer moeilijk probleem. Zeker niet omdat veel onderzoeken tegenwoordig pijlen naar tevredenheid en belangrijkreikheid bij 1 stelling. Oftewel ik kan nooit de eerste zijn met deze insteek en manier van verwerken.

Alvast zeer bedankt voor de hulp, want ik zit behoorlijk vast en kan niet verder!

Met vriendelijke groet,

Ad van den Braakel

Oplossing?!

U kunt ook gebruik maken van en online onderzoeks tool. dan voorkomt u dat u alles zelf moet koppelen. kijk eens op enqueteteam.com, daar kunt u online enquetes en vragenlijsten maken, zo ingewikkeld als u maar wilt! gr.

Dit riekt als reclame, en niet als een oplossing voor een meer dan 4 jaar oude vraag...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan