database opzetten transportbedrijf

Status
Niet open voor verdere reacties.
-

He,

bedankt voor je reactie. Ik ga ieder geval acces gebruiken, hier heb ik op school (ik ben student) een cursus voor gevolgd. Dus ik ken de beginselen van acces. Maar de andere vraag is of er al sjablonen voor zo'n database zijn.

Een andere vraag is: ik wil graag een beginscherm waarin ik gemakkelijk vele orders in 1 keer kan invoeren met opdrachtgever, klant, datum ordernr.. enz. Ik wil de database dus continu aanpassen. is dit mogelijk en zo ja, hoe kan ik het makkelijkst zoiets opzetten.

alvast bedankt

Ja, khad eerst niet gezien dat je post onder "Access" stond. ;)

In Access 2007 zitten wel enkele templates, maar ik denk dat het al zo gemakkelijk is met een nieuwe te beginnen. Ik zou dus allereerst beginnen met een tabel aan te maken "Orders" met daarin enkele velden zoals opdrachtgever, klant, datum ordernr. Nadat dit gemaakt is zou ik hiervan een formulier met "Meerdere items" aanmaken. Op die manier kan je gebruiksvriendelijk nieuwe orders toevoegen.

Als je met Access 2007 werkt heb ik een voorbeeld in de bijlage.

Bijlagen

-

He, super hartatikke bedankt, zo heb ik een beginnetje en weet ik een beetje welke richting op moet. Heb die cursus gedaan met oude acces dus nu ff uitvogelen hoe het verder moet.

bedankt!

Als je iedere week de uitgevoerde orders wilt afprinten kan je van die bestaande tabel een rapport maken (onder de tab Maken > Rapport) Daar kan je dan op een datum veld rechts klikken en zo een datumfilter instellen voor deze week. Zo krijg je een rapport voor de afgelopen week die je gemakkelijk kan afprinten.

Die formulieren en rapporten kunnen natuurlijk nog volledig aangepast worden dus met wat rondzoeken vind je het wel. ;)

re

je kan ook nog altijd relaties gaan leggen met andere gegevens dit is een tip dat ik je geef ik heb zo een databank aangemaakt

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan