database postzegels

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Ik maak moneteel voor een oude man een PCtje klaar op Windows 98, zodat hij zijn postzegelverzameling daarin op kan slaan. Hij heeft nog nooit een PC gezien, dus dit wordt een hele uitdaging.
Wie heeft een tip voor een heel eenvoudig softwareprogramma dat hij daarvoor kan gebruiken?

Ik zou zeggen Acces. Maar moet hij ook afbeeldingen hebben van de zegels? Dan wordt het een hele klus. Zoniet ondoenbaar, aangezien die persoon nog nooit een pc gezien heeft.

Je gaat nog veel werk hebben. toi toi :thumb:

Kijk hier eens tussen.

N.b. wat is de bedoeling, een database waar alle afbeeldingen al instaan, en er alleen een vinkje gezet hoeft te worden, in bezit.
Of moet elke postzegel appart ingescant gaan worden... (zou ik persoonlijk niet aan beginnen :) )

N.b. er zij ook wel CD's te koop met daarop alle afbeeldingen.
Samen met een programma als SCD kun je best wat leuks maken.

Er is op zich best veel te vinden op internet, handiger lijkt het me echter om gewoon bij je plaatselijke postzegel handelaar voorbij te gaan en eens naar software te vragen.

Of even bij de HCC potszegels verzamelaars langs gaan.

Laatst bewerkt:
Ik geloof niet dat het de bedoeling is om in te scannen of zo. Volgens mij wil hij ze gewoon op catalogusnummer wegschrijven, maar ik ga het hem vragen.
Bedankt voor jullie reacties, ik ga er mijn voordeel mee doen.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan