Database probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tha Devil

Moderator
Forumleiding
Moderator
Lid geworden
1 sep 2002
Besturingssysteem
macOS Sequoia
Ik heb sinds vandaag een raar probleem:

Eerst kon ik gewoon normaal het hele script doorlopen en hij gaf alles weer (teken dat alles goed gescript was) maar nu geeft hij opeens deze foutmelding als ik op "edit news" klik:

Warning: MySQL: Unable to save result set in c:\phpdev\www\dwsite\admin.php on line 1036
Couldn't execute query.

Op regel 1036 staat deze query:

$query = "SELECT * FROM news";
$result = mysql_query($query) <-- regel 1036

Ik vraag me af wat ik fout heb gedaan, eerst gaf hij netjes een rijtje met titels weer zodat ik kon klikken en dan naar de edit pagina kon waar dan de gegevens in een formulier werden weergegeven.

Het rare is dat hij bij edit match het wel doet, terwijl die op dezelfde manier werkt daar is de query zo:

$query = "SELECT * FROM 2vs2";
$result = mysql_query($query)

Helpmij, help mij:confused:

Welke PHP versie heb je ? Toevallig PHP 4.0.6 ? En MySQL versie ?

Voer anders deze query (in bijv. phpMyAdmin) eens uit:
Code:
CHECK TABLE `tabelnaam`
Wat levert dit als resultaat op ?

Om de een of andere vage reden doet hij het wel op mijn XP pc, maar niet op mijn '98 laptop:8-0:

Ik zal je vragen even beantwoorden aangezien ik vaker op mijn laptop zit te scripten dan op de andere pc.

Welke PHP versie heb je?

PHP 4.2.3 i.s.m. Apache 1.3.27 (PHPDEV 4.2.3)

En welke MySQL versie?

MySQL 4.0.0-alpha

Voer anders deze query (in bijv. phpMyAdmin) eens uit:
PHP:
CHECK TABLE `tabelnaam`

Sorry, ik krijg dat niet echt voor elkaar, ik kom wel ergens als ik op de database klik QUERY tegen, maar daar moet ik echt vanalles invullen.

[edit]
Toch ergens gevonden dit is het resultaat

news.news check status OK

[edit2]
Na alle mogelijke Operations te doen (Check, Repair, Analyze) doet hij het weer.

Bedankt voor de tip dankzij jou ging ik ff wat verder zoeken in MySQL i.p.v het script :thumb:

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Tha Devil
[edit2]
Na alle mogelijke Operations te doen (Check, Repair, Analyze) doet hij het weer.

Bedankt voor de tip dankzij jou ging ik ff wat verder zoeken in MySQL i.p.v het script :thumb:
Zo mag ik 't zien ! Mooi ! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan