Deze vraag stel ik hier maar
het bestand Testvoorbeeld3.xls zoekt gegevens op uit Test2.xls als in target cell B5 of B7 gegevens ingevuld worden.
B5 geeft bij het leegmaken een probleem: "er is een fout opgetreden in de SQL Syntaxis"
Verder probeer ik al een uurtje of wat de targetcellen te verplaatsen naar een ander blad, alleen dit krijg ik niet voorelkaar
Misschien dat iemand mij even kan helpen
Jarod
voor de code jagers:
het vette gedeelte geeft een fout en heeft na wat testen te maken met de 'vette' regel
ervoor
Wordt `Branche plant` vervangen door `Vestiging` dan werkt het in een keer wel! alleen dan wordt target b5 gelijk aan target b7 en dat is niet de bedoeling
samengevat: bij het wissen van b7 (vestigingsnaam) geen error, bij B5 bij het wissen van een branche plant nummer wel.
het bestand Testvoorbeeld3.xls zoekt gegevens op uit Test2.xls als in target cell B5 of B7 gegevens ingevuld worden.
B5 geeft bij het leegmaken een probleem: "er is een fout opgetreden in de SQL Syntaxis"
Verder probeer ik al een uurtje of wat de targetcellen te verplaatsen naar een ander blad, alleen dit krijg ik niet voorelkaar
Misschien dat iemand mij even kan helpen
Jarod
voor de code jagers:
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal target As Range)
Range("A32").Select
If target.Address = "$B$5" Then
With Selection.QueryTable
.Connection = _
"ODBC;DSN=Excel Files;DBQ=C:\Test2.xls;DefaultDir=C:\;DriverId=790;MaxBufferSize=2048;PageTimeout=5;"
.CommandText = Array( _
"SELECT `test2$`.`Branch plant`, `test2$`.Vestiging, `test2$`.Vestiging1, `test2$`.F4, `test2$`.`Cursistnr# Preventief`, `test2$`.Naam, `test2$`.`Geb# datum`, `test2$`.`Laatste herhaling`, `test2$`.`In" _
, _
"delen Z/N`, `test2$`.`Adres Prive`, `test2$`.`Postcode +Woonplaats`, `test2$`.Bijzonderheden" & Chr(13) & "" & Chr(10) & "FROM `C:\Test2`.`test2$` `test2$`" & Chr(13) & "" & Chr(10) & [B]"WHERE (`test2$`.`Branch plant`=" & target.Value & ")[/B]" & Chr(13) & "" & Chr(10) & "ORDER BY `test2$`.`Branch plant`" _
)
[B] .Refresh BackgroundQuery:=False[/B]
End With
ElseIf target.Address = "$B$7" Then
With Selection.QueryTable
.Connection = _
"ODBC;DSN=Excel Files;DBQ=C:\Test2.xls;DefaultDir=C:\;DriverId=790;MaxBufferSize=2048;PageTimeout=5;"
.CommandText = Array( _
"SELECT `test2$`.`Branch plant`, `test2$`.Vestiging, `test2$`.Vestiging1, `test2$`.F4, `test2$`.`Cursistnr# Preventief`, `test2$`.Naam, `test2$`.`Geb# datum`, `test2$`.`Laatste herhaling`, `test2$`.`In" _
, _
"delen Z/N`, `test2$`.`Adres Prive`, `test2$`.`Postcode +Woonplaats`, `test2$`.Bijzonderheden" & Chr(13) & "" & Chr(10) & "FROM `C:\Test2`.`test2$` `test2$`" & Chr(13) & "" & Chr(10) & "WHERE (`test2$`.Vestiging='" & target.Value & "')" & Chr(13) & "" & Chr(10) & "ORDER BY `test2$`.`Branch plant`" _
)
.Refresh BackgroundQuery:=False
End With
End If
target.Select
End Sub
het vette gedeelte geeft een fout en heeft na wat testen te maken met de 'vette' regel
ervoor
Code:
"WHERE (`test2$`.`Branch plant`=" & target.Value & ")
Wordt `Branche plant` vervangen door `Vestiging` dan werkt het in een keer wel! alleen dan wordt target b5 gelijk aan target b7 en dat is niet de bedoeling
samengevat: bij het wissen van b7 (vestigingsnaam) geen error, bij B5 bij het wissen van een branche plant nummer wel.