• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Database - record in Excel

• Onderwerp starter Onderwerp starter roe
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

roe

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2007
Ik ben al geruime tijd aan het stoeien met een Excelbestand om werkuren te registreren.
Ik heb 2 werkbladen:
Op werkblad 1 registreer ik per week alle uren van de medewerkers. Ik heb hier geen 'formulier' voor maar voer de uren in de cellen in.

Op werkblad 2 wil ik graag dat de uren 'weggeschreven' worden, zoals dat in Access ook gebeurd in records. Is dit mogelijk in Excel - elke invoer per medewerker moet in blad 2 gekopieerd worden in een nieuwe rij, naar week, dag en medewerker (conform de invoer).
Reden hiervoor is dat ik dan analyses kan maken, gebaseerd per week of per periode voor alle medewerkers of evt. per medewerkers.

Dat kan allemaal via VBA code, maar ik weet niet of je daar mee bekend bent?

Bedankt voor je reactie!
Ik beheers VBA onvoldoende om er zelf mee te programmeren; zou je misschien aan kunnen geven op welke manier de macro vorm moet krijgen, zodat ik er zelf verder mee kan stoeien.
Ik heb een voorbeeld opgenomen.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan