database registreren

Status
Niet open voor verdere reacties.

syncursist

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2006
Ik heb een Excel database geregistreerd in OpenOffice.Base zodat ik die database kan gebruiken om mailings te maken in Writer. Nu merk ik dat wanneer er records wijzigen in Excel die wijzigingen niet te zien zijn in mijn gegevensbron in OpenOffice. Is hier een oplossing voor ? Met dank bij voorbaat.

Is dat als je direct wijzigt in Excel-bestand en dan kijkt in de database ?

Het kan zijn dat je de database eerst moet sluiten, voordat je de nieuw toegevoegde records kunt zien.

Dag DiGro

Ik heb het probleem nog maar een tweetal keer gehad en het is me niet duidelijk wat de oorzaak is. Meestal werkt het correct. In ieder geval werkt het weer goed na het heropstarten van OOo. Ik laat nog iets weten zodra ik precies begrijp wat er fout loopt. Bedankt voor je reactie.

database wordt niet bijgewerkt

Ik gebruik geregeld een excel database in Writer om mailings te maken. Als ik in Excel wijzigingen aanbreng in de adressen is dat niet merkbaar in Writer waardoor verouderde gegevens worden gebruikt voor de mailing. Enig reddingsmiddel is OpenOffice.org volledig afsluiten, ook de snelkoppeling in het systeemvak. Niet meteen handig en ook gevaarlijk om fouten te maken. Of heeft iemand van jullie daar al iets op gevonden?
Dank bij voorbaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan