Beste forumleden,
Mijn vrouw zit in de ouderraad van de basisschool van onze kinderen en haar is gevraagd om 1500 kinderen in een excel bestand even anders neer te zetten op basis van een file die de school heeft geëxporteerd. Zij was dit heel netjes met de hand aan het doen. Nu dacht ik even slim te zijn en weet ik zeker dat het wel kan, maar ik loop na 2 avonden zwoegen nu ook vast.
Het gaat om het volgende:
De gegevens worden nu al volgt aangeleverd (verzonnen namen):

Nu is hetgeen wat het moet worden het volgende:

Een aantal zaken zijn dus veranderd:
1. De kopjes hoofdverzorger, leerlingnaam enz enz zijn verwijderd. Dit moet ook, want het staat er voor elk gezin opnieuw.
2. De gegevens van de kinderen zijn ineens horizontaal naast elkaar geplaatst.
3. De adresgegevens zijn verwijderd.
4. Bij meerdere kinderen staan de volgende kinderen ook weer in dezelfde rij.
Ik heb geprobeerd dit op te lossen met zoeken, selecteren, functies......maar om een lang verhaal kort te maken: het lukt mij gewoon echt niet.
Kan iemand mij een beetje op weg helpen. Het zal vast makkelijk zijn, maar ik zie het even niet.
Dank,
Felix
Mijn vrouw zit in de ouderraad van de basisschool van onze kinderen en haar is gevraagd om 1500 kinderen in een excel bestand even anders neer te zetten op basis van een file die de school heeft geëxporteerd. Zij was dit heel netjes met de hand aan het doen. Nu dacht ik even slim te zijn en weet ik zeker dat het wel kan, maar ik loop na 2 avonden zwoegen nu ook vast.
Het gaat om het volgende:
De gegevens worden nu al volgt aangeleverd (verzonnen namen):
Nu is hetgeen wat het moet worden het volgende:
Een aantal zaken zijn dus veranderd:
1. De kopjes hoofdverzorger, leerlingnaam enz enz zijn verwijderd. Dit moet ook, want het staat er voor elk gezin opnieuw.
2. De gegevens van de kinderen zijn ineens horizontaal naast elkaar geplaatst.
3. De adresgegevens zijn verwijderd.
4. Bij meerdere kinderen staan de volgende kinderen ook weer in dezelfde rij.
Ik heb geprobeerd dit op te lossen met zoeken, selecteren, functies......maar om een lang verhaal kort te maken: het lukt mij gewoon echt niet.
Kan iemand mij een beetje op weg helpen. Het zal vast makkelijk zijn, maar ik zie het even niet.
Dank,
Felix
Laatst bewerkt: