gebruiker78
Gebruiker
- Lid geworden
- 29 jun 2010
Hallo,
ik ben bezig met een social netwerk en heb een vraag.
het word een site met allemaal verschillende "apps". dus stel je even voor ik wil dit van de gebruiker weten: (en nog veel meer)
naam achternaam email leeftijd dag geregistreerd woonplaats relatiestatus film/muziek smaak blogs, foto's etc.
dit is een voorbeeld met wat elke "app" bijvoorbeeld kan bevatten.
ik snap dat als ik veel gebruikers heb het niet slim is om alles in een table te doen omdat dan de database sloom word, dus het iets meer opsplitsen zoals:
1. naam achternaam email leeftijd dag geregistreerd
2. woonplaats relatiestatus film/muziek smaak
3. blogs, foto's
maar wat zou ik dan doen? 1 database maken met table 1,2,3 of voor elke 1,2,3 een speciale database te maken (ik snap dat het wat onhandig is om dan te coderen maar ik wil gewoon een zo snel mogelijke site)
dus wat is het handigst? table's, of voor ieder een speciale database
(als er nog iets anders sneller is mag dat ook)
ik ben bezig met een social netwerk en heb een vraag.
het word een site met allemaal verschillende "apps". dus stel je even voor ik wil dit van de gebruiker weten: (en nog veel meer)
naam achternaam email leeftijd dag geregistreerd woonplaats relatiestatus film/muziek smaak blogs, foto's etc.
dit is een voorbeeld met wat elke "app" bijvoorbeeld kan bevatten.
ik snap dat als ik veel gebruikers heb het niet slim is om alles in een table te doen omdat dan de database sloom word, dus het iets meer opsplitsen zoals:
1. naam achternaam email leeftijd dag geregistreerd
2. woonplaats relatiestatus film/muziek smaak
3. blogs, foto's
maar wat zou ik dan doen? 1 database maken met table 1,2,3 of voor elke 1,2,3 een speciale database te maken (ik snap dat het wat onhandig is om dan te coderen maar ik wil gewoon een zo snel mogelijke site)
dus wat is het handigst? table's, of voor ieder een speciale database
(als er nog iets anders sneller is mag dat ook)