Database tienduizenden foto's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ruud1984

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2004
Beste mensen,

Ik ben naar de mogelijkheden aan het kijken om een database met foto's op te stellen. Niet enkele foto's nee tienduizenden! Het enige dat deze database zou hoeven te kunnen is een foto koppelen aan een nummer. Meer informatie is niet nodig. Maar omdat er zoveel foto's in moeten zal dit een goed programma moeten zijn. Ik heb gehoord dat SQL zou kunnen helpen. Maar deze database hoeft alleen intern gebruikt te worden. Hebben jullie tips welke programma's hiervoor geschikt zijn?

Groeten
Ruud

Hoi,

Access is hier geschikt voor.

Ik zou in ieder geval niet werken met OLE objecten in je database.
In dat geval wordt de volledige foto in je database opgenomen en wordt deze al heel snel enorm groot.
Beter is te werken met verwijzigen (pad) naar de fotobestanden die je dan gewoon op je harde schijf bewaard (en uiteraard op een vaste locatie laat staan)

Groeten

Access is compleet niet geschikt voor foto's hierin te plaatsen! Wanneer je gaat linken, wordt de DB ook al snel heel groot en wordt ie traag. Gebruik toch SQL!

Dus SQL is het meest geschikt. En hoe nu verder? Wat is de beste software om dit toe te passen? Ik heb namelijk nog nooit met SQL gewerkt. Als ik het goed begrijp is het een database op internet? Kunnen dan ook andere vestigingen gebruik maken van deze database? Heeft er iemand nog meer informatie over SQL. Alvast bedankt.

Groeten
Ruud

Euh... bij mijn weten is sql een query taal, die oa gebruikt wordt in access.

En ik kan mij moeilijk voorstellen dat de database traag wordt door enkel te werken met verwijzingen naar foto's.
Die verwijzingen is enkel tekst.

Op het werk gebruiken we een access database waarin momenteel zo'n 5 miljoen records zitten.
Die werkt nog altijd heel vlot.

Geplaatst door daveke
En ik kan mij moeilijk voorstellen dat de database traag wordt door enkel te werken met verwijzingen naar foto's.
Die verwijzingen is enkel tekst.
Hint: het is mogelijk om een foto zelf in de database te stoppen.

Het kan dus wel, maar er wordt gezegd dat hij dan heel snel traag wordt. Zoals ik nu de verschillende reacties hoor is het verstandig om de link te zetten in de database en de foto in een vaste plaats op de server / harde schijf? Klopt dit? Dan weet ik voldoende. alvast bedankt.

Groeten
Ruud

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan