Database uitvalmodule

Status
Niet open voor verdere reacties.

Klattterman

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2003
Hoi,

Ik ga draaien met een NT server en met Pervasive.SQL2000i SP3 v7.9 (databaseserver).
Via het internet wil ik werkstations met de server cq databaseserver verbinden.

Dit alles moet nog maar ik zat ff verder te denken.

De werkstations maken dus via internet contact met de database maar op het moment dat er even geen verbinding is kan ik op de werkstations niks doen.

Is er een mogelijkheid om dan tijdelijk stand/alone te draaien met een lokale database en dat later de boel gesynchroniseerd wordt.
De software (dos) voorziet er niet in.
Is hier iets `standaard` voor.

Het zal wel een lastige vraag zijn maar ik probeer het toch.

nee, dat is niet mogelijk.

Als er meedere clients dezelfde database data willen benaderen en wijzigen en ze hebben een lokale copy dan kan er niet gechecked worden of de data corrupted word.

Neem een bank rekening die opgeslagen is in een database. Stel je hebt 1000 euro op de rekening. Server is niet beschikbaar en client 1 gaat 600 euro van de rekening afhalen. Client 2 haalt er 700 euro vanaf. Dit zou normaal niet kunnen (balans mag niet onder 0 zijn), maar dat is met zo'n lokale copy niet te checken.

Je zou een extra databse server kunnen draaien. Bij elke verandering in de databse moet je dus twee databases updaten op twee verschillende machines. Valt er 1 uit dan kan je met de andere verder gewerkt worden. Als de server weer opstart kan je hem synchroniseren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan