Database veld relatief pad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Entechnic

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 okt 2014
Goedemorgen,

Ik probeer een standaard CV te maken voor onze organisatie, zodat iedereen zijn/haar CV in kan vullen en dat het er altijd hetzelfde uitziet.
In het CV staan de standaard dingen zoals Personalia, Opleidingen etc.

Onder het kopje Projecten heb ik een Database Veld ingevoegd d.m.v. snelonderdelen.
Als database toegevoegd is een Excel bestand waarin de projectervaringen van de desbetreffende werknemer kunnen worden verwerkt. Dit zijn o.a. 4 divisies. De reden dat ik dit via Excel doe is om het de simpele manier van sorteren in Excel. Ik vul in het eerste tabblad de projecten in. Op het 2e tabblad geef ik aan welke divisies ik wil laten zien. (dit zijn namelijk niet altijd dezelfde 4). Vervolgens klik ik in Word op bijwerken en dan komt er automatisch alles te staan zoals ik dat in Excel heb aangegeven.

Nu komt het volgende probleem:
Het word en excel document staan beide in een mapje met de naam "Nieuwe CV".
Nu wil ik deze map altijd kopiëren zodat ik altijd 2 lege, standaard documenten heb.
Vervolgend wijzig ik na het kopiëren van het mapje Nieuwe CV, het nieuwe mapje in de initialen van de werknemer. Echter staat er in het database veld na ALT+F9 nog een absoluut pad. Er staat dit:

{ DATABASE \*MERGEFORMAT \d "C:\\Users\\nickvd\\Nick\\Werk\\ees Holland\\Algemene of lege documenten\\CV's ees Sjablonen\\Nieuwe CV\\Dataeng.xlsm" \c "Provider=Microsoft.ACE.OLEDB.12.0;User ID=Admin;Data Source=\"C:\\Users\\nickvd\\Nick\\Werk\\ees Holland\\Algemene of lege documenten\\CV's ees Sjablonen\\Nieuwe CV\\Dataeng.xlsm\";Mode=Read;Extended Properties=\"HDR=YES;IMEX=1;\";Jet OLEDB:System database=\"\";Jet OLEDB:Registry Path=\"\";Jet OLEDB:Engine Type=37;Jet OLEDB:Database Locking Mode=0;Jet OLEDB:Global Partial Bulk Ops=2;Jet OLEDB:Global Bulk Transactions=1;Jet OLEDB:New Database Password=\"\";Jet OLEDB:Create System Database=False;Jet OLEDB:Encrypt Database=False;Jet OLEDB:Don't Copy Locale on Compact=False;Jet OLEDB:Compact Without Replica Repair=False;Jet OLEDB:SFP=False;Jet OLEDB:Support Complex Data=False;Jet OLEDB:Bypass UserInfo Validation=False" \s "SELECT * FROM `'Database voor Word$'`" \h }

Als ik het pad weg laat en alleen laat staan: "Dataeng.xlsm", en doe dit voor de \d syntax en voor de Data Source dan krijg ik de melding dat de database niet gevonden kan worden.

Weet iemand of het mogelijk is om dit pad relatief te maken zodat ik de map steeds kan kopiëren en de naam kan wijzigen en dat alles dan behouden blijft?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan