Database visual basic (grote vraag)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vliegtuigfan

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2011
Goed, waar zal ik eens beginnen.

Ik wil een Database maken, waarin update's staan van mijn Webbrowser.
Nu wil ik dat men in mijn webrowser automatish een bericht krijgt waarin staat dat er een update is.
En men kan dat meteen op een button klikken om het downloaden te starten...

Kan iemand me helpen?

Danku!:thumb:

Ik ga je proberen te helpen, maar ik denk dat je beter een tekst bestandje kan gebruiken dan een database.

Even wat denken..

Ik heb wat in elkaar geflatst, hopelijk vind je het wat :)

4VC7y.png

Dan word het update scherm geopend:

l4ABb.png

Wanneer je op de button drukt zal hij de update downloaden en uitvoeren, in mijn geval een .zip bestandje die leeg is (zou de update moeten bevatten bijv.)

53N7j.png

Ik denk dat je nu wel het globale idee ervan krijgt. Je kan het project hier downloaden: http://www.mediafire.com/?5j5wibf007ypzeu

Succes :)

Eerst moet je de bestanden (2 txt bestandjes met versie en update, en het .exe bestand, de update zelf zegmaar) uploaden naar een webhost van jou, of je neemt een gratis eentje, zoals die van Woelmuis.nl of AtSpace.com (allebei uitstekend).

De code van Form1_Load zet je naar de plaats waar je eigen programma laad, dus ProgrammaNaam_Load (Als je dit event nog niet hebt aangemaakt, even dubbelklik op je main-form)
En even het pad van de bestanden die geupload zijn veranderen.

Dan een form aanmaken die bijv. "Update" heet, en daar de code van het updaten in zetten, wel even het pad naar de bestanden (update.txt etc) veranderen.

Zoiets dus. Ik heb het zelf even via WampServer getest op m'n localhost (127.0.0.1), en zoals je gezien hebt in m'n vorige post werkte het perfect.

*zucht* wat ben ik toch slecht met computers. Ik loop vast bij woelmuis. Met mijn IP op te zoeken. Je weet wel. Wat je moet plaatsen in de form...

Misschien dat je kunt helpen via TeamVieuwer.

Als het goed is moet je ''IP'', zegmaar waarmee je op je website van woelmuis kan komen je naam zijn waarmee je geregistreerd hebt, plus ".woelmuis.nl" =)
Dus bijv. "vliegtuigfan.woelmuis.nl"

Als je even je een mailtje kan sturen via helpmij met je MSN, kunnen we via TeamViewer werken als je dat wilt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan