database voor auto's op website

Status
Niet open voor verdere reacties.

mschaper

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2005
hallo

wie weet hoe ik een database voor auto's met afbeelding kan maken voor een website???

zou je iets meer erover willen vertellen, bijv wat gebruik je, php, asp of html? en gebruik je een database?

en wil je dat je uit een lijst moet kiezen, en als je bijv auto 1 kiest dat hij naar auto1.htm gaat?

het moet als een soort lijst zijn

bijvoorbeeld:

nr. | merk | type | Kleur | Kilometers | Brandstof | extras | prijs | foto |

en als je dan op de foto klikt dat ik dan in soort pop up komt

maar kan dit ook in soort access database?

jij wilt dus gewoon een tabel hebben met al die auto's onder elkaar?

gebruik jij frontpage?

mschaper zei:
ja ik gebruik frontpage 2003
Ik krijg een beetje het idee dat je niet precies weet wat je wil en/of kan..
Wil je een tabel op je pagina met die gegevens, of wil je die gegevens ophalen uit een database?
moeten die gegevens vaker gewijzigd kunnen worden, wil je kunnen sorteren etc? => PHP/MySQL
Wil je gewoon statisch die gegevens op een pagina heb je aan HTML-tabel voldoende.
En als je een pop-up met foto wil komt er denk ik ook nog wat javascript bij kijken.

Daarnaast zou ik frontpage de deur uitdoen. sterker: geen enkel office product gebruiken om webpagina's mee te maken, gebruik hiervoor liever een editor die ervoor gemaakt is en schone code genereert, zeker wanneer je ook PHP wil gebruiken.

is dit iets?

even voordat je hem opent hernoemen naar .htm

dit kan je gewoon in frontpage zetten, en hierbij gebruik je geen acces bestand, heb hier geen ervaring mee

Bijlagen

Laatst bewerkt:
als je gewoon een simpele statische site wil gebruiken kun je het best het bestand van de vorige mailing gebruiken.

Wil je dat mensen zelf iets aan info invoeren, bijv: dat ze alleen volvo zien ofzo, dna kun je het beste php met een SQL database gebruiken.

simpele dingen kunnen ook werken:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan