Hallo,
Ik ben een beginnend accesgebruiker. Ik vind het leuk om zulke programma's op eigen houtje onder de knie te krijgen, maar ik moet zeggen dat het nog niet volledig gaat. Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen.
Ik wil een database maken voor mijn (nog te starten) onderneming. Hierin wil ik het volgende kunnen doen. Ik wil graag overzichtelijk krijgen welke potentiële afnemers zich hebben ingeschreven bij mijn bedrijf. Deze mensen kunnen zich inschrijven voor bepaalde categorieën, bijvoorbeeld elektronica, cosmetica of food. Ik heb een tabel gemaakt met daarin de categorieën. In een andere tabel heb ik de personen met alle gegevens gezet. Nu wil ik graag bijvoorbeeld de categorie cosmetica kunnen selecteren en dat ik dan alle personen in die categorie eruit krijg met alle bijbehorende gegevens. ik snap alleen niks van het maken van de query's. Ik zie vaak de link niet. Is er iemand die mij kan uitleggen hoe ik kan zien welke kolommen ik uit de verschillende tabellen moet koppelen.
Alvast bedankt,
Arjen
Ik ben een beginnend accesgebruiker. Ik vind het leuk om zulke programma's op eigen houtje onder de knie te krijgen, maar ik moet zeggen dat het nog niet volledig gaat. Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen.
Ik wil een database maken voor mijn (nog te starten) onderneming. Hierin wil ik het volgende kunnen doen. Ik wil graag overzichtelijk krijgen welke potentiële afnemers zich hebben ingeschreven bij mijn bedrijf. Deze mensen kunnen zich inschrijven voor bepaalde categorieën, bijvoorbeeld elektronica, cosmetica of food. Ik heb een tabel gemaakt met daarin de categorieën. In een andere tabel heb ik de personen met alle gegevens gezet. Nu wil ik graag bijvoorbeeld de categorie cosmetica kunnen selecteren en dat ik dan alle personen in die categorie eruit krijg met alle bijbehorende gegevens. ik snap alleen niks van het maken van de query's. Ik zie vaak de link niet. Is er iemand die mij kan uitleggen hoe ik kan zien welke kolommen ik uit de verschillende tabellen moet koppelen.
Alvast bedankt,
Arjen