Database voorraad beheer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Valermos

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 jan 2014
Berichten
3
Hallo Allen,

Ik ben hier nieuw op het forum en ben erg leer gierig.
Waarom wil ik dat maken:
Zelf ben ik ICT-er en ben veel bezig om programmeren te leren.

Ik heb alles uitgedacht wat ik wil maken maar ik kom niet echt van start.
Uiteraard heb ik dit forum al ruim bezocht naar oplossingen maar niet het gene wat ik zoek.

In Word ga ik barcodes maken met de barcode font zodat deze gescanned kunnen worden door de handscanner.

Ik maak op sheet 3 (genaamd Voorraad) een hele voorraad beheer met de gegevens die ik wil weten van de producten.
In kolom A maak ik de Artikel Nummers deze moeten worden vergeleken worden met Sheet 1 ( genaamd Offerte) Kolom A.
Als deze overeenkomen dan moet alles wat op Sheet 3 (voorraad) achter dat artikel nummer staat in kolom B,C,D meer informatie van het Artikel en moet ook gekopieerd worden naar de andere sheet.

Dus in principe:
Kolom A van Sheet 1 moet zoeken in Kolom A van Sheet 3 naar hetzelfde nummer en wat daar achter staat mee kopieren naar Sheet 1.

Ik hoop dat deze informatie duidelijk is.

Voor verdere vragen hoor ik dit graag.

Zelf ben ik ook het e.e.a. aan uitzoeken maar volgens mij is dit nogal moeilijk te programmeren.

Groeten Danny
 
Laatst bewerkt:
Ik zou zeggen: maak een database in Access, en doe dit vooral niet in Excel. Kun je alles veel beter koppelen en controleren.
 
Ik ben helemaal niet bekend met Acces dat is het vervelende.
Vandaar dat ik hieraan begonnen ben.
 
Voor hetgeen je vraagt heb je m.i. geen VBA nodig. Dat werkt gewoon in Excel. Zie eens of je eventueel op de bijlage verder kunt bouwen.

Grtz,
MDN111.
 

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan