database wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Ik heb een programma dat gebruik maakt van een database. Hoe zo'n database heet, weet ik niet, het heeft bestanden met extensies DB, MB, PX, VAL, XG0, XG1, XG2, YG0, YG1 en YG2.
Als ik in het programma gegeven wijzig, wordt de database aangepast.
Nu zoek ik een manier om deze wijzigingen in de database door te sturen naar de andere gebruikers van de database. Op dit moment doe ik dat door de gewijzigde bestanden te zippen en te versturen, maar volgens mij moet daar een andere manier voor zijn.
Wie kan mij dat vertellen?

Wat voor programma?
Op welke website draait het?
In welke programmeertaal geschreven?

Laatst bewerkt:
Als je in het programma de lokatie van de database kan wijzigen, dan kan je de databases ergens op het netwerk zetten. Zo kan iedereen er in principe tegelijk in werken.

Indien de andere gebruikers niet op hetzelfde netwerk zitten, maar op een heel andere lokatie bijvoorbeeld, dan is deze optie zoizo niet mogelijk.

Het gaat om EasyWorship, een programma dat in kerkelijke gemeenten gebruikt kan worden om de te zingen liederen via een beamer te projecteren.
De gebruikers zijn niet aangesloten op een en hetzelfde netwerk. Ik weet niet of het mogelijk is om de databasebestanden op internet te zetten en de gebruikers op die manier gebruik te laten maken van de gegevens.

De meeste programma's ondersteunen geen databases die op internet staan. Ik ken het programma wat jij gebruikt niet, maar denk niet dat het internet-databases ondersteund.

Een echt simpelere oplossing als het rondmailen zal er vrees ik niet zijn in jouw geval.

Easyworship ben ik bekend mee, maar kies liever voor OPW, maar dat terzijde.....
Weet niet of databese-sharen auteurs-rechtelijk is toegestaan.....

Topic verplaatst naar programmeren.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan